Balanç Financer
Caldea augmenta els ingressos però perd un milió el 2015
El termolúdic va augmentar els ingressos i les visites durant el 2015. El dèficit és la meitat del del 2014 i una quarta part del registrat al 2013
Caldea-Inúu (Societat Explotadora del Termolúdic d’Escaldes-Engordany –Semtee–) va experimentar una millora important en les dades durant el 2015, segons la memòria per a la junta d’accionistes que tindrà lloc el 28de juny, però el resultat final de l’exercici encara va ser negatiu. El dèficit durant l’any passat va ser de 969.333 euros malgrat s’ha de tenir en compte l’evolució dels últims anys. Si es compara amb el 2014 (1.911.189) el dèficit s’ha reduït a la meitat i si es posa al costat del 2013 (3.621.072) significa que s’ha reduït a pràcticament una quarta part. Aquesta comparativa de tres anys equival al període des que es va obrir Inúu, inaugurat el 15 de gener del 2013.
Els resultats de l’any passat són una barreja agredolça perquè s’experimenta una millora global important que no és suficient per sortir dels números vermells. Caldea-Inúu apuja els ingressos fins als 12,6 milions amb gairebé 1,4 milions més que al 2014 i 2,2 respecte al 2013. Les despeses estan en 13,5 milions.
En la memòria s’explicita que el termolúdic va tenir un període complicat coincidint amb l’obertura d’Inúu que va arribar “en el temps d’un context macroeconòmic molt desfavorable, amb especial afectació sobre el principal mercat emissor de turistes, l’espanyol”. Aquesta baixada, que no només va afectar en la xifra global de visitants sinó en la despesa mitjana per client, va coincidir amb “un increment excepcional de la despesa de funcionament del negoci per operar i donar a conèixer les noves instal·lacions (Inúu), a més d’experimentar un creixement important de les amortitzacions per tornar la important inversió realitzada”. Els responsables del termolúdic incideixen així en la càrrega que ha suposat per als comptes el pagament de la inversió per a l’obertura d’Inúu.
Inúu augmenta clients
La recuperació lenta de les economies dels països veïns ja va permetre una millora generalitzada dels indicadors econòmics del termolúdic. Si al 2013 s’estava prop dels 300.000 visitants, al 2014 ja es va superar per poc aquesta xifra i l’any passat es va fer un salt fins a estar a tocar dels 350.000. L’anàlisi de com ha anat evolucionant la clientela dels dos espais mostra com Caldea es manté molt estable, lleugerament per sota dels 300.000 visitants anuals. És Inúu qui ha experimentat creixements importants. En dos anys ha passat de tenir una clientela gairebé testimonial a estar al voltant dels 50.000 clients durant el 2015.
Bones perspectives al 2016
Les perspectives per al 2016 apunten “a l’optimisme”, segons es recull a la memòria, amb un resultat esperat de pèrdues de 416.000 euros. Aquesta quantitat respon a les previsions de mantenir els ingressos estables i reduir en prop de mig milió d’euros les despeses. Les xifres que ja es disposen, corresponents al primer trimestre d’enguany, fins i tot van per sobre de les expectatives d’enguany amb una “important acceleració” en el nombre de clients. Els responsables de Caldea destaquen que “la tendència de les vendes confirma que l’estratègia comercial implementada durant els exercicis 2014 i 2015 està donant els resultats esperats”.
Dins dels projectes per a enguany destaca la inauguració del primer spa infantil del món, anomenat Likids per a nens d’entre tres i vuit anys. El restaurant d’Inúu s’adaptarà per oferir fusió de cuines tailandesa i japonesa. També hi haurà una renovació de la pàgina web. Per als més de dos mil socis que té el termolúdic es construiran quatre pistes de pàdel i es preveu l’ampliació dels vestidors.