Turisme

Registre de propietaris d'apartaments turístics

El Govern també reforçarà les inspeccions per detectar els apartaments il·legals per a visitants

Registre de propietaris d'apartaments turísticsFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El ministre de Turisme, Francesc Camp, va apuntar ahir que la nova llei d’allotjaments turístics, que el Govern preveu tenir llesta a la tardor, obligarà els propietaris dels pisos turístics a registrar els allotjaments. Amb l’actual legislació, els apartaments turístics els administren les empreses i són les encarregades de registrar-los. “Tenim identificada l’empresa, sabem on estan els pisos, però no qui en són els propietaris. Ara també crearem un registre de propietaris”, va avançar Camp, que ahir va participar en una jornada sobre l’evolució del sector hoteler. Això, va dir, servirà per combatre els pisos turístics il·legals, ja que podran detectar els que no estan registrats i “actuar contra aquesta persona o empresa”.

El ministeri va analitzar a finals del 2014 quinze webs que ofereixen apartaments turístics i en va detectar uns 500, dels quals 300 serien il·legals, el que representa entre 1.500 i 2.000 llits. Recentment, però, el sector hoteler va xifrar aquesta oferta en 9.000 places turístiques il·legals. “No me la crec, aquesta xifra”, va afirmar Camp, tot i que els hotelers afirmen que la xifra prové del ministeri. Camp també va destacar que reforçaran les inspeccions en els allotjaments turístics. “Són recursos limitats, però que volem ampliar perquè la nova llei ens permetrà ser més contundents a l’hora de detectar i sancionar aquestes pràctiques il·legals”, va manifestar Camp.

En la jornada d’ahir es va ressaltar que un dels reptes per combatre és l’estacionalitat, ja que la majoria dels visitants vénen a esquiar la temporada d’hivern. Per atreure visitants durant l’estiu, Camp va destacar que volen potenciar la marca d’Andorra com un destí de lleure de muntanya i ciutat al mateix temps on es poden fer activitats d’esport i culturals alhora. “Si aconseguim que això es percebi bé des dels mercats, tenim aquí un posicionament a l’àmbit internacional que pocs poden tenir”, va concloure el ministre.

EL 75% DELS HOTELS, SOTA LA GESTIÓ FAMILIAR

El 75% dels hotels són gestionats per petites famílies independents, mentre que un 25% els operen les grans marques internacionals a través d’empreses gestores o franquícies, entre d’altres, segons un estudi de Magma Hospitality Consulting, que el va presentar ahir en la jornada L’evolució del sector hoteler a Andorra, nous models de negoci. Per Bruno Halle, de Magma, el principal avantatge de les marques internacionals és el seu canal de venda. “És molt més fàcil que et coneguin sota un paraigua com pot ser Hilton, que el d’una família”, va ressaltar Halle.

Pel ministre Camp, el fet que el petit hoteler s’obri cap a grans marques els pot “donar una empenta per anar a millors pràctiques de model de màrqueting, comunicació o de gestió”.

Un dels reptes apuntats pels experts és combatre l’estacionalitat, ja que la majoria dels turistes vénen a l’hivern a esquiar. Per atreure visitants tot l’any, Camp va explicar que volen potenciar Andorra com una marca de muntanya i ciutat amb activitats esportives i culturals. “Si aconseguim que això es percebi bé des dels mercats, tenim aquí un posicionament en l’àmbit internacional que pocs poden tenir”, va concloure.

tracking