Comunicacions

Andorra Telecom adverteix que no hi haurà pròrrogues en l'apagada del coure

Deixarà de donar servei als clients que no hagin iniciat el procés de migració el dia de la data límit

Les obres per aixecar The Cloud
Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Els clients d’Andorra Telecom que no hagin migrat a la fibra òptica o no hagin iniciat el procés abans del 30 de juny que visquin a Andorra la Vella i Escaldes-Engordany o el 31 de desembre a la resta del país es quedaran sense el servei que tinguin contractat. Ho va advertir el director d’atenció al client de l’operadora, Josep Vilana, que ahir va actualitzar la dada de clients particular i d’empreses que encara tenen contractat el telèfon a través del coure. A data d’ahir eren 543 els abonats que encara no s’havien passat a la fibra òptica, un 46,3% menys dels que hi havia el 9 de maig passat, quan la xifra era de 1.011. Per tipologies, 257 són clients residencials (s’han reduït un 52,6% des de l’anterior actualització de dades) i 286 són empreses (un 39% menys que el 9 de maig).

Als clients que no hagin fet aquest pas quan s’hagi arribat a la data límit “els tallarem el servei” i un cop tallat “ja veurem com el poden recuperar”, va indicar Vilana, que va advertir que malgrat que una part del país encara tindrà temps fins a final d’any per migrar a la fibra, “no hi haurà cap pròrroga” per als d’Andorra la Vella i Escaldes a partir del 30 de juny. Sí que va matisar que no es quedaran sense servei els que hagin fet la demanda de migració abans de la data límit. “Fer el canvi no és automàtic i durant aquells dies podran continuar amb el coure”, va assenyalar el director d’atenció al client.

Per intentar que els abonats particulars que encara no han migrat ho facin, Andorra Telecom els ha començat a enviar cartes certificades. Es tracta del “millor sistema per assegurar-se que el client és conscient del canvi i que ningú tingui la sorpresa de quedar-se sense telèfon l’1 de juliol”, va explicar Vilana. I hi va afegir que hi ha clients amb els quals s’ha contactat fins a cinc vegades per diferents mitjans (trucades des del 115, accions a xarxes socials, trucades dels gestors, visites als clients i campanya a mitjans de comunicació) i que alguns que “disposen de números de telèfon i fax que ja no utilitzen, en lloc de donar-los de baixa prefereixen esperar que la companyia els desactivi”. Per últim, es preveu que aquests últims quinze dies de mes a la capital i Escaldes hi hagi una allau de baixes al servei de coure. “Aquest darrer mes hem tingut molta demanda d’altes a la fibra òptica”, va explicar.

L’apagada de la xarxa de coure que va començar l’any 2013 a Bixessarri –tot i que el procés que ha de culminar el 31 de desembre va arrencar el 2008– permetrà, a partir del 2017, un estalvi anual d’1,4 milions d’euros a l’operadora en concepte de manteniment de la línia. Quan Andorra Telecom va iniciar la campanya d’apagada del coure el juliol del 2015 al país encara hi havia 2.800 particulars i 1.600 empreses que treballaven amb coure.

EL DESMUNTATGE DE LA CASERNA DELS BOMBERS AVANÇA AL RITME PREVIST

El desmuntatge de l’antiga caserna dels bombers d’Andorra la Vella, lloc on s’ha d’emplaçar una part de l’edifici The Cloud, avança a bon ritme, segons fonts d’Andorra Telecom. L’operadora preveu acabar-lo abans del 31 de juliol i començar a enderrocar la seu d’Andorra Telecom de l’avinguda Meritxell a inici de setembre.

Andorra Telecom adverteix que no hi haurà pròrrogues en l'apagada del coure

tracking