Telecomunicacions
Andorra Telecom redueix les tarifes d'itinerància fins a un 95%
El cost dels SMS es redueix un 30%, passant dels 28 als 20 cèntims
Andorra Telecom ha presentat una reducció de les tarifes d'itinerància de fins al 99% en el cas de les dades a Europa, on fins ara es pagava 10 euros per mega (MB), i a partir de l'1 de juliol costarà 0,05 euros. En el cas d'Espanya, França i Portugal, la reducció és del 95%, ja que fins ara costava 0,95 euros el MB. A més, el cost dels SMS es redueix un 30%, passant dels 28 als 20 cèntims, i dos minuts de trucades que fins ara costaven 1,55 euros, ara costaran 0,95.
El director de negociacióestratègica d'Andorra Telecom, Carles Casadevall, ha explicat que aquestes reduccions de tarifes han estat possibles després d'un any d'acords amb operadors de més de 25 països, i “teníem clar que si aconseguíem una reducció havia de repercutir directament en els clients”. L'objectiu de les noves tarifes és millorar l'experiència dels clients en itinerància, incrementar la competitivitat de l'oferta comercial, apropar-se a les noves tarifes regulades europees, i afavorir la connectivitat dels clients quan estan fora d'Andorra, especialment en el servei de dades. A més, Casadevall ha detallat que a Andorra la mitjana de consum nacional és de 600 MB al mes, el que suposa vint megues al dia. Per tant, “si fas servir la mateixa mitjana amb itinerància a Europa pagaries un euro al dia, fent una utilització normal podries arribar als dos o tres euros al dia utilitzant cinquanta o seixanta megues que ja et dóna per 'whatsApp', fotos o consultar el correu electrònic”.
La promoció de llançament de les noves tarifes regalarà els primers 50 MB que el client faci servir al juliol i a l'agost, i l'import es retornarà a la factura del mes següent. Per poder-se adherir a aquestes noves tarifes és imprescindible activar la itinerància trucant al 115, ja que el 90% dels usuaris tenen la itinerància apagada. Tot i que les noves tarifes entren en vigor l'1 de juliol, ja es pot fer la trucada per demanar aquest servei.
Casadevall ha reconegut que tot això suposarà una reducció dels ingressos però confia que es pugui compensar amb la reducció de despeses, i la diversificació. A més, tot i que resulta complicat fer estimacions, des de la parapública creuen que els clients que utilitzaran dades poden augmentar fins al triple.
Actualment, una mitjana de 27.000 clients utilitzen la itinerància mensualment, i el 98% del consum es fa a Europa, concretament el 93% a Espanya, França o Portugal. El 2015 es va registrar un increment del 100% en el consum de dades en itinerància.