Iniciativa empresarial

Revifa el projecte per apropar la pista de l'Avet a Soldeu

El projecte per apropar l’Avet al poble revifa per la necessitat d’adequar l’arribada de la pista amb vista a les finals de la Copa del Món del 2019

Revifa el projecte per apropar la pista de l'Avet a SoldeuXavier Pujol

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La proposta urbanística que buscava integrar la pista de l’Avet al poble de Soldeu a través d’una passarel·la i que, alhora, permetria la construcció d’un aparcament de 1.500 places torna a agafar embranzida. No és que hi hagi res concret, ni que s’hagi entrat el projecte al comú, ni que hi hagi acord entre les parts. Però entre els implicats ningú amaga que els interessos i necessitats de tots plegats convergeixen i la millor sortida podria ser materialitzar la iniciativa que el Grup Calbó fa anys que va posar sobre la taula.

D’una banda, el privat i titular dels terrenys que s’haurien d’utilitzar segueix amb la voluntat de fer realitat el projecte. De l’altra, Grandvalira-Ensisa té la necessitat d’ampliar l’arribada de la pista de l’Avet per poder acollir sense problemes les finals de la Copa del Món d’esquí del 2019. De fet, fonts consultades pel Diari van indicar que en el projecte presentat a la FIS hi havia el compromís de modificar l’espai, ja que en cap cas existeix la possibilitat de poder fer totes les proves en un sol espai (pista de l’Àliga del Tarter). Per últim, el comú de Canillo té com una de les prioritats del mandat ampliar les zones d’aparcament de la parròquia, entre les quals a Soldeu, que fa anys que reclama més places d’estacionament. Per tot plegat, fonts del comú van assegurar que “ho estem estudiant i acabant de mirar com es podria fer”. L’escull, ara mateix, és determinar els costos que tindria la proposta i aclarir qui hauria d’aportar el finançament i quina part assumiria cadascú.

Prudència

Ara per ara tothom es mostra prudent. Ningú dóna res per fet i fonts comunals van assegurar que “hi ha molta feina abans no es desbloquegi tot”. I reiteren que “se n’ha parlat, però cal negociar”, per concloure que “està bastant verd”.

Des del Grup Calbó tampoc es llancen a la piscina. “Una de les coses que ho han revifat són les finals de la Copa del Món i també és evident que al poble fa falta aparcament perquè una estació sense pàrquing deixa de ser un bon negoci”, van exposar, afegint que “no n’hem parlat gaire. El projecte està viu, ha revifat, però no hem concretat res”. Des del grup empresarial, a més, remarquen que la situació econòmica no és la mateixa que hi havia ara fa sis anys, quan va transcendir l’avantprojecte. “Llavors l’economia anava millor i les regles del joc han canviat. Caldria renegociar però si es presentés l’ocasió, el comú volgués i l’estació també, segur que es trobaria una solució”, van indicar.

Caldrà veure, doncs, si les converses donaran fruits i finalment es podrà veure, el 2019, la passarel·la projectada. Els privats asseguren que de temps per materialitzar-ho n’hi ha, ja que en dos anys o com a màxim dos anys i mig es podria fer. Cal recordar que a grans trets el projecte previst incloïa una plataforma que hauria de discórrer damunt del fons de la vall de manera paral·lela a la línia que configuren les façanes posteriors dels hotels gestionats pel Grup Calbó, just a tocar de la muntanya i fins a l’arribada de la pista de l’Avet com a estadi. Soterrades per la passarel·la hi quedarien un seguit de plantes destinades a aparcament on s’hi calculava encabir unes 1.500 places. Per sobre, i en el marc d’un passeig d’uns tres-cents metres de longitud integrats en el paisatge, hi anirien un seguit de casetes rústiques que servirien per crear un nou centre neuràlgic de Soldeu i acollirien serveis com, per exemple, un punt d’informació turística i un altre d’acollida i recepció de l’estació, un punt de restauració, l’escola d’esquí, un centre mèdic, una farmàcia, una guarderia i comerços destinats a la moda esportiva. Malgrat que actualment ningú parla de la inversió que comportaria, es calculaven uns costos de 30 milions.

tracking