Telecomunicacions
Una incidència deixa prop de 2.000 usuaris sense internet
L'avaria ha quedat resolta a migdia i Andorra Telecom recomana que els usuaris que encara no tinguin connexió reiniciïn el 'router'
Una incidènciaa Andorra Telecom ha deixat sense internet prop de2.000 usuarisd'Andorra la Vella i Escaldes-Engordanydes d'aquesta matinada.La incidència ha quedat resolta a partir d'aquest migdia, segons ha ionformat laparapública, querecomana que els usuaris que encara no tinguin connexió, reiniciïn el 'router' i ofereix més informació al telèfon 115.
Com t'ha afectat la caiguda d'internet? Explica'ns la tevaexperiència clicant aquí.
La causa de la incidènciasón els canvis efectuats al node central d’accés a internet a Andorra la Vella i Escaldes-Engordany"per millorar l’estabilitat de la xarxa", segonsha explicat l'empresa.La intervenció, que s’ha realitzat amb el suport tècnic del proveïdor, forma part de la renovació total de la plataforma que es va iniciar el passat mes d’abril i que s’ha distribuït en cinc fases diferents. La darrera de les fases, amb afectació a Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, s’ha activat a les 00:30 hores d’aquest dilluns perquè tingués la menor incidència sobre els clients.
Al llarg dels treballs s’ha produït un problema tècnic, una casuística que no s’havia detectat en les quatre fases anteriors. Davant la dificultat d’implementar els canvisel procés s'ha aturata les 6:00 de la matinada i s’ha iniciat el procés de retorn a la plataforma inicial, que ha tingut com a efecte col·lateral talls del servei d’internet dels 1.540 clients amb IP fixa i altres usuaris particulars.En paral·lel, els serveis tècnics han diagnosticat i resolt la problemàtica que ha impedit el canvi de plataforma de matinada i han començat de nou la migració cap a les 11 del matí, quedant resolta a les 12:30 hores.
Andorra Telecom ha demanatdisculpes a tots els clients per les molèsties que la intervenció hagi pogut generar entre particulars i empreses.