Telecomunicacions

Andorra Telecom només compensarà pel cost del servei

Jordi Nadal afirma que l’operadora no es planteja “assumir directament” les pèrdues que puguin haver tingut les empreses per l’avaria

Andorra Telecom només compensarà pel cost del serveiFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El tall de servei que va afectar des de la matinada de dilluns fins poc després de la una de la tarda puntualment gairebé 14.000 abonats de la capital i Escaldes, amb especial incidència per a unes 1.500 empreses, serà compensat per Andorra Telecom. El director general de l’operadora, Jordi Nadal, va assegurar ahir que estan “mirant les indemnitzacions vinculades al cost de servei que és el que una empresa es pot comprometre a fer”, i va precisar que l’import d’Internet és d’entre “1 i 2 euros al dia”, i que “al marge dels retorns, que podem fer d’un mes sencer, no satisfarem els clients perquè moltes vegades és el patiment de trobar-te indefens”.

Nadal va indicar en declaracions a COPE Andorra-AD Ràdio que la incidència és molt recent i que encara no s’ha decidit com es farà la retribució als usuaris. “Volem analitzar l’impacte i saber el nombre de clients, i serem bastant proactius i intentarem evitar que la gent hagi de fer les reclamacions. Ens donem una mica de temps per reflexionar i mirar quin és el retorn que farem”, va declarar. El que no veu factible és poder fer una compensació a les empreses per les pèrdues que els hagin pogut ocasionar les operacions que no van poder fer per no tenir connexió a Internet, i va destacar que “assumir les pèrdues no ens ho plantegem directament perquè el que fem és un servei”. També va acotar, a falta de la decisió definitiva, a qui pot arribar la compensació, que no inclourà particulars, ja “que l’afectació va ser mínima”, perquè “per nosaltres el perjudici gran és a les empreses que s’han quedat sense Internet des de les 6.00 hores, o estrictament des de la 01.30 fins a les 12.30 hores”.

Els problemes continuen

La impossibilitat de connectar-se a Internet no està encara, però, del tot resolta. Algunes empreses, que Andorra Telecom no va quantificar tot i apuntar que eren casos residuals, continuaven ahir a la tarda sense servei i confiava que “les properes hores” es poguessin resoldre el que considerava petites “incidències”. Un dels clients afectats era Correos, que suma dues jornades sense poder tramitar enviaments, i a la porta de l’oficina s’advertia que estava fora de servei temporalment per problemes tècnics. El que era especialment complicat perquè ahir era l’últim dia per admetre el vot per correu dels residents espanyols per a les generals de diumenge. El tràmit es va fer manualment a l’oficina de la capital i després els sufragis es van portar, segons van indicar des de l’empresa, a la d’Escaldes, sense afectació per l’avaria, i des d’on es repetia el procés de manera telemàtica. Des dels correus espa­nyols van lamentar que a Andor­ra Telecom “l’únic que ens han dit és que passava el mateix d’ahir”, i des de la telefònica es va especificar que el problema era una casuística molt particular ja que estava implicat un segon operador, Telefónica, i que “s’estava treballant amb ell” per restablir la connexió.

Jordi Nadal va demanar disculpes a tots els afectats “perquè sóc conscient que els clients ens tenen a nosaltres i si fallem en alguns casos no poden ni vendre, i en aquesta sensació de dir si no ho fas bé no puc funcionar tenen tota la raó del món”. El director general de l’operadora va remarcar que ahir es treballava amb el proveïdor de la màquina fins on es va fer la migració de dades de 10.000 clients “perquè ens ajudi a identificar què estava generant aquest mal servei que no és com el que va passar ahir [dilluns]”.

I va ressaltar que té especial interès a saber què va provocar la fallada tècnica d’Internet, “si ha estat un error de procés, un error humà, un error tècnic de la màquina, del proveïdor o de configuració”, ja que va assegurar que “em donava especial tranquil·litat que fos la cinquena fase d’un procés molt estricte i que hauria d’estar molt contrastat després de passar 17.000 clients i clarament alguna cosa ha passat”.

L'OPOSICIÓ QUALIFICA D'"INACCEPTABLE" EL TALL

L’avaria va provocar ahir les crítiques dels partits de l’oposició, que la van qualificar d’“inadmissible” i “inacceptable”, i la reclamació d’explicacions. Tant socialdemòcrates com liberals van entrar preguntes al Consell per tenir tota la informació relativa a les causes i conseqüències del tall o com es preveu compensar els afectats. Socialdemocràcia i Progrés, al seu torn, va indicar que “ens agradaria que el ministre –Jordi Alcobé, que presideix la parapública– vingués al Consell General i donés explicacions, perquè aquests reiterats incidents estan afectant molt greument la població del país, empreses i reputació”, va assenyalar el secretari d’organització de la formació, Joan Marc Miralles.

El primer secretari del PS, David Rios, va denunciar que la situació “és la conseqüència d’una mala estratègia d’inversió i una presa de decisions equivocada”, tot criticant que el Govern ha limitat la capacitat inversora de la companyia “agafant diners de la seva caixa”. El partit va reclamar a l’executiu i la companyia que “garanteixin un servei de qualitat”. Liberals, al seu torn, va lamentar que la incidència és “inadmissible en un país que es vol posicionar com a smart country”.

tracking