Govern
Andorra Telecom pagarà vint euros als afectats
Andorra Telecom indemnitzarà amb 20 euros els clients que es van queixar
Andorra Telecom compensarà amb 20 euros els clients particulars afectats pel tall del servei d’Internet que es va produir dilluns. Aquests diners es reemborsaran als clients en la factura de juliol, que es cobra als abonats a principi d’agost. L’operadora només retornarà aquests diners a aquells usuaris que es van quedar dilluns o dimarts sense Internet i van trucar al servei tècnic de la companyia, al 115, tant si la seva trucada va ser contestada per un operador o no.
Dilluns passat, l’empresa estava actualitzant la plataforma d’accés a Internet a Andorra la Vella i Escaldes-Engordany quan el sistema va caure. Els 1.540 usuaris d’IP fixes, principalment empreses, i d’altres particulars, van quedar-se sense servei des de la matinada fins a primera hora de la tarda. En el cas de les empreses es fixarà la compensació en funció dels serveis contractats i de la base de la tarifa mensual.
La companyia no va rebre incidències i va solucionar les avaries que tenia pendents. Una d’aquestes és la del servei postal de l’empresa espanyola Correos a Andorra la Vella, que va poder restablir a les deu del matí el servei d’Internet després de més de dos dies sense. Quan van obrir l’oficina a dos quarts de nou del matí encara estaven sense servei. Alguns clients particulars van patir la nit de dimarts a dimecres talls en el servei d’Internet que es van recuperar al llarg de la matinada.
L’enèsima avaria d’Andorra Telecom va centrar ahir bona part de la roda de premsa posterior al consell de ministres, en la qual, com és habitual, va comparèixer el portaveu del Govern, Jordi Cinca. El ministre va sortir al pas de les crítiques d’alguns partits de l’oposició que arran de la incidència de dilluns han acusat l’operadora de no fer inversions en el capítol d’infraestructures. “No és bo generar la sensació que pel fet d’invertir en l’edifici The Cloud o en la diversificació del negoci no se’n fan d’altres”, va assenyalar Cinca, que hi va afegir que “avaries com les de dilluns no tenen res a veure amb la falta d’inversions, ja que estava associada a uns canvis tecnològics que està fent la companyia”.
El portaveu del Govern va admetre que l’executiu en general i el ministre de Telecomunicacions en particular estan preocupats per les avaries que hi ha regularment a l’operadora i que ja ho han fet saber als seus rectors. “Ells són els primers interessats que no passi, però em sembla que no és bo insistir en la idea que fer segons quines inversions vol dir descapitalitzar Andorra Telecom i que no es pugui fer front a altres inversions”, va dir.
Cinca va afegir que els directius i responsables tècnics i de gestió de l’operadora “són conscients dels inconvenients que generen situacions com les de dilluns”, i va dir que “caldrà revisar i reforçar els processos per quan s’hagin de fer canvis tecnològics no es generin automàticament problemes amb els serveis”. Cal recordar que darrerament sempre que hi hagut incidències en algun servei d’Andorra Telecom han coincidit amb canvis tecnològics.