Comunicacions
Andorra Telecom talla el servei a 132 clients que no han migrat a la fibra
L’operadora ha tancat l’apagada del coure a Andorra la Vella i Escaldes-Engordany
Andorra Telecom va donar dijous per finalitzada l’apagada dels serveis de coure a les parròquies d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany. I ho va fer deixant sense servei de telèfon 132 clients que a 30 de juny, la data límit, encara no havien fet la migració a la fibra òptica. Segons va informar Andorra Telecom en un comunicat, el nombre de clients residencials que han quedat pendents de migrar han estat 118, mentre que el d’empreses ha estat de 14. Fonts de l’operadora van qualificar d’“èxit” el procés de migració i van destacar el fet que des del 13 de juny s’ha reduït en un 76% el nombre de clients de les dues parròquies que no havien fet el canvi a la fibra òptica. En aquell moment hi havia 543 abonats pendents de migrar.
L’empresa considera que amb aquestes xifres s’han assolit els objectius que s’havia marcat la companyia a l’inici de la campanya, el juny de l’any passat. Apagades la capital i Escaldes-Engordany, ahir es va iniciar la segona fase de la migració a les parròquies de Canillo, Encamp, la Massana, Ordino i Sant Julià de Lòria. Els clients que encara estan abonats al coure tindran fins al 31 de desembre per fer la migració si no es volen quedar sense els serveis de telefonia fixa.
Els que no ho facin i els 132 clients de les parròquies centrals que no han fet el pas cap a la fibra, només tindran l’opció de tornar a tenir servei telefònic si es donen d’alta com a nous clients d’Andorra Telecom. Encara hi ha alguns abonats al coure d’Andorra la Vella i Escaldes amb telèfon. Són els que van iniciar els tràmits per migrar a la fibra òptica abans del 30 de juny. L’operadora els mantindrà el servei mentre no s’hagi tancat el procés per poder tenir els nous serveis contractats.
L’apagada de la xarxa de coure, que va començar l’any 2013 a Bixessarri –tot i que el procés va arrencar el 2008–, permetrà, a partir del 2017, un estalvi anual d’1,4 milions d’euros a l’operadora en concepte de manteniment de la línia.