Promoció Turística
L'impacte econòmic d''Scalada Vision' es calcula en 20 milions
‘Scalada Vision’ va veure ahir a la nit la llum a l’escenari del Parc Central
L’espectacle Scalada Vision va aixecar ahir a la nit el teló. Va ser la primera de les 22 funcions que es faran aquest juliol al Parc Central. El ritme d’entrades venudes indica que quasi cada dia estarà ple. Tot plegat suposarà un impacte econòmic de 20 milions d’euros en l’economia del país, segons les previsions de Govern que ahir va explicar el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp. Aquesta xifra, si es confirma, suposarà un increment de dos milions respecte de l’any passat. Un augment que en part s’explica pel fet que hi haurà una representació més i s’espera un increment d’alguns milers d’assistents.
En la presentació oficial, Camp va apuntar que la presència de la companyia canadenca al Principat és una “proposta turística amb una progressió notable” en els darrers anys. El ministre va recordar que de les 10 representacions i 47.000 espectadors de la primera edició el 2013 s’ha passat a les 22 funcions i una previsió de 100.000 assistents d’enguany. Tot i les xifres, per Camp “no ha estat un camí de roses”, i es va felicitar pel fet d’haver aconseguit que Scalada, en les seves diferents versions, s’hagi convertit en una “cita ineludible del turisme a Andorra”.
Els organitzadors, l’empresa 45 degrees, filial de Cirque du Soleil encarregada de desenvolupar Scalada Vision, van destacar per boca del seu director creatiu executiu, Daniel Fortin, que “alguns números estan pensats només per a Andorra”. A la vegada, va assenyalar que “l’espectacle està enfocat a la innovació” i que “hem volgut plasmar el que fa Andorra” en aquest àmbit.
De cara al futur, el ministre va recordar que per a l’any que ve ja hi ha el contracte signat, però que per a més endavant “hem d’encetar una etapa de reflexió conjuntament amb el Cirque sobre què pot venir després d’Scalada”. Malgrat això, va avançar que “segurament no serà Scalada, serà una altra cosa”. De tota manera, va reflexionar que “si treballes amb un partner que dona resultats, per què deixar-ho de fer?”. Tot i tenir més d’un any de marge per pensar cap a on ha d’anar el model, Camp considera que “com més aviat ens hi posem més coses diferents podrem trobar”.
Entre les opcions damunt de la taula hi ha que es programi al nou espai multifuncional que el Govern té en projecte i per al qual cerca ubicació. “El recinte ens ha d’ajudar a tenir una oferta cultural permanent al país i que pugui acollir espectacles de 3.000 persones”, va valorar. Més enllà de què s’acabi fent finalment, pel ministre “la voluntat d’Andorra és posicionar-se com a referent cultural i això s’ha de fer amb espectacles de primer nivell”.