Trànsit

El tancament de Meritxell alentirà els trajectes per la zona un 2,5%

El ministeri d’Ordenament Territorial creu que la reforma a l’avinguda no afectarà la circulació “de manera considerable”

El tancament de Meritxell alentirà els trajectes per la zona un 2,5%Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La Taula Nacional de Mobilitat va donar ahir llum verd al tancament de l’avinguda Meritxell de les dotze del migdia a les dotze de la nit i va donar per bones les conseqüències que pot tenir per al trànsit de la zona. L’informe que es va encarregar per estudiar les afectacions que podia comportar la decisió es va aprovar i, segons el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, la conclusió és que “no afectarà el trànsit de manera considerable”.

En concret, tal com va explicar Torres, “s’ha calculat que l’increment total del trajecte que farà la gent serà d’un 2%”. És a dir, que hi haurà un augment en la distància del desplaçament. Això, de retruc, comportarà més lentitud en els desplaçaments. Concretament, d’un 2,5%, segons el titular d’Ordenament Territorial. Segons la seva opinió, “no és una afectació substancial”.

El tancament de la part baixa al trànsit rodat a l’avinguda s’iniciarà demà. La mesura s’aplicarà cada dia, de dilluns a diumenge, de dotze del migdia a dotze de la nit. La zona afectada serà la que va del carrer de la Unió al carrer Bonaventura Armengol. En aquest interval tan sols es permetrà el pas de vehicles en un espai d’uns quants metres, per poder donar accés al pàrquing dels hotels Pitiusa i Valmar, i a l’E.Leclerc Hiper Andorra des del carrer de la Borda. La sortida dels tres equipaments es farà des del car­rer Babot Camp, creuant Meritxell en direcció Bonaventura Riberaygua.

En el cas de l’establiment comercial es tracta d’una solució provisional que està previst que duri un parell de mesos, fins que s’habiliti una nova entrada al seu aparcament des de l’avinguda Consell d’Europa. La sortida, però, es mantindrà tal com s’establirà demà, per Bonaventura Riberaygua.

Pel que fa als canvis que s’hauran de fer per regular la prohibició o permissivitat d’entrada de vehicles al carrer comercial, al migdia i a la mitjanit, es farà amb unes jardineres, que s’aniran recol·locant en funció de l’horari.

Estudi viari

A banda, la Taula Nacional de Mobilitat va aprovar també l’elaboració d’un “estudi global de les vies de trànsit del país”, va detallar el ministre. Servirà per veure si alguns trams on la velocitat màxima està fixada en els 90 quilòmetres per hora s’ha de rebaixar, o si en cas contrari, en altres de 60 s’ha d’incrementar. Es preveu que els canvis proposats per l’estudi es puguin aprovar la propera reunió, prevista per al desembre. “Tindrem en compte l’informe de l’Automòbil Club, el de sinistralitat i el de la policia”, va avançar Torres. Les modificacions “poden implicar canvis pel que fa a radars” quant a la ubicació, va detallar.

Finalment, amb referència a les afectacions previstes per l’arribada de demà del Tour de França, Torres va afirmar que “potser hi haurà una miqueta de dificultat circulatòria”, però que en cap cas s’ha previst un dispositiu de sortida de vehicles del país com, per exemple, es va fer per Setmana Santa.

REGULACIÓ DE LA PUBLICITAT A LES ROTONDES I CAMPANYA DE SENSIBILITZACIÓ

Torres també va explicar que s’establirà una regulació de la publicitat dels esdeveniments esportius que es promocionen a les rotondes del país, ja que darrerament, segons la seva opinió, se n’ha fet un ús excessiu. “Hem quedat que es farien unes estructures unificades a tot el país perquè cada esdeveniment es pogués posar en funció de la seva importància”. Això sí, un màxim de dos anuncis per rotonda. La tria de quines competicions apareixen i quines no es farà en col·laboració amb Andorra Turisme. Fins ara la regulació que afectava aquests espais deia que la informació no pot ser orientativa sobre cap on s’ha de dirigir el conductor per arribar a l’esdeveniment.

D’altra banda, a petició del cònsol de la Massana, David Baró, es prepararà una campanya de comunicació per “sensibilitzar de les velocitats a les vies urbanes” que es desenvoluparà a la tardor. Consistirà en una publicitat per “conscienciar que quan es passa per trams de vies urbanes on hi ha passos de vianants” els conductors “prenguin consciència”.

tracking