balanç en xifres
Satisfacció per l'ocupació hotelera i la repercussió internacional
Gran èxit de públic però també de repercussió en el pas del Tour de França pel territori andorrà. Com preveien les estimacions d’Andorra Turisme abans de l’arribada de la cursa diumenge, els hotels d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany han fregat durant aquests dies el ple, amb una ocupació mitjana del 90%. A les parròquies de la Massana i Ordino, l’ocupació ha arribat al 70%, segons les dades de la Unió Hotelera. Cristina Canut, portaveu d’Autèntics Hotels, indicava que s’han notat les dues nits que ha passat al país la nombrosa delegació que mou la cursa francesa.
Pel que fa a la repercussió en mitjans, l’etapa de diumenge va tenir, només a França, una audiència d’un 42,5% de quota de pantalla, que suposa més de 5,2 milions d’espectadors de mitjana, i un minut d’or de 6.818.000 (un 52,0% del share), la millor audiència també comparant amb l’etapa del segon diumenge de competició dels darrers cinc anys. “Van ser dues hores de presència d’Andorra a la televisió francesa durant les quals es van poder veure els paisatges i la duresa dels ports del país. Precisament el que volem per posicionar el país com a destinació de muntanya”, va indicar ahir el ministre de Turisme, Francesc Camp. També són significatives les “espectaculars” dades facilitades al ministre per Andorra Telecom. I és que aquest cap de setmana s’han doblat el nombre de trucades de turistes i s’ha multiplicat per quatre el tràfic de dades respecte al mateix cap de setmana de l’any passat.