Economia

Els hotelers reclamen que s'aturi l'entrada de pisos turístics al mercat

El col·lectiu demana limitar el nombre de places per evitar la sobreoferta de llits

Els hotelers reclamen que s'aturi l'entrada de pisos turístics al mercatArxiu

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El president de la Unió Hotelera d’Andorra (UHA), Àlex Armengol, argumenta que al Principat existeix una sobreoferta de llits turístics i, per això, demana que es limitin el nombre de places. Segons la UHA, actualment, en el país hi ha 45.000 llits.

En aquest context, exposa que s’hauria de posar un límit a l’entrada de més pisos turístics al mercat. “Hi ha molts apartaments turístics”, assegura Armengol, que hi agrega que s’haurien de fer mesures “per bloquejar l’entrada de més pisos”. En aquesta línia recorda que aquests apartaments, en un primer moment, es van fer per vendre i que amb la crisi ara s’estan utilitzant com a allotjaments turístics.

Segons el seu punt de vista, els hotels han de complir moltes exigències i fer inversions pel que fa a infraestructures, com posar ascensors o sortides d’emergència, que els apartaments turístics no es veuen obligats a realitzar. “Hi ha un daltabaix de les coses que reclames a un hotel i a un apartament turístic”, precisa Armengol. És per això, segons el president de la UHA, que els pisos turístics poden ser més competitius i “estirar més els preus”

A més, apunta Armengol, que un altre fet que els resta competitivitat enfront dels pisos turístics és que han de tenir més persones contractades, com per exemple recepcionistes.

És per tot això que per Armengol aquests allotjaments són “la gran amenaça del sector”. En aquest sentit remarca que s’ha de limitar l’oferta d’aquests establiments perquè si no vestirem un àngel (el dels pisos) i en desvestirem un altre (els hotels), que, a més, dóna molta més feina”.

Cap al cooperativisme

En un altre context, Armengol opina que per combatre la sobreoferta també s’ha de replantejar l’actual model de negoci i la seva sostenibilitat. Per això, proposa que els hotelers treballin més cooperativament en àmbits com el comercial o el model de gestió.

Així mateix, ressalta que per reduir l’oferta també s’hauria d’ajuntar hotels. En aquesta línia posa d’exemple les empreses constructores que es van unir amb la crisi. “El resultat és que fas un negoci més productiu, més rendible perquè ets més professional, tens més recursos centrals i fas una empresa amb menys diners”, sentencia Armengol.

tracking