Tornada a l'escola

Un 50% més d'alumnes d'infantil a la nova escola espanyola

El nou centre integrat del sistema espanyol inicia el curs amb un increment del 50% dels alumnes del cicle d’educació infantil

Un 50% més d'alumnes d'infantil a la nova escola espanyolaFernando Galindo

Creat:

Actualitzat:

El nou curs escolar va començar ahir en una jornada marcada per la normalitat amb un nombre total d’alumnes “estable” de prop d’11.000 entre els tres sistemes educatius (andorrà, francès i espanyol), segons va detallar el ministre d’Educació, Èric Jover. La cita, però, va estar marcada per la posada en marxa de l’escola espanyola María Moliner, que integra la totalitat dels alumnes del sistema educatiu de l’estat veí del sud i que són 350 en els cicles d’infantil i primària. Segons va explicar la consellera d’Educació de l’ambaixada espanyola, Marisol Salafranca, el curs comença amb un nombre estable d’alumnes (850 entre primària i secundària) amb un increment de nens pel que fa als cursos d’educació infantil, de 3 a 5 anys. “Hem tingut un augment dels petits”, va detallar la consellera, indicant que la xifra d’infants s’ha incrementat un 50%, passant de la trentena d’alumnes que hi havia matriculats el curs passat, als 74 d’enguany.

Un increment que atribueixen a la confiança que els han fet les famílies. “L’opinió pública i les famílies han confiat en el projecte”, va explicar Salafranca, assenyalant especialment “l’aposta molt forta que hem fet per la qualitat i l’excel·lència, molt centrada a reforçar les llengües”. En aquest sentit, va destacar que ja han quedat enrere els temors d’una pèrdua d’alumnat després del tancament dels centres parroquials i la concentració en l’escola integrada d’Escaldes. “Hem aconseguit captar quasi tots els alumnes que teníem i n’hem guanyat per la franja dels més petits”, va insistir la representant de l’ensenyament espanyol, que es va mostrar, així, “satisfeta” amb l’arrencada de la nova escola.

Xifres provisionals

Pel que fa a la xifres d’alumnes registrada, el titular d’Educació no va concretar-la tot assegurant que encara no es disposa dels registres definitius. Amb tot, va explicar que els 11.000 alumnes aproximadament que hi ha matriculats per a aquet scurs impliquen “estabilitat” i que els infants es reparteixen de manera més o menys equitativa entre els tres sistemes educatius que ofereix el país.

Jover va assegurar que la jornada havia transcorregut amb “normalitat” a tots els centre del país, si bé es va notar menor assistència a les aules a causa del pont que han fet moltes famílies després de la festivitat de Meritxell.

Com a novetat principal, des del Govern es va destacar l’escola de Canillo, que és la darrera gran infraestructura educativa del país i que acull l’escola andorrana i el sistema francès. D’altra banda, també s’han fet treballs d’adequació al centre integrat del sistema espanyol d’Escaldes-Engordany i millores d’accessibilitat a les escoles andorrana de Sant Julià de Lòria i francesa de la Massana. Així mateix, també es va voler remarcar que des del ministeri es continua amb una aposta per l’eficiència energètica amb els treballs de renovació d’una façana de l’escola del Pas de la Casa.

Pel que fa a la implementació del Permsea, Jover va indicar que a mesura que es va desenvolupant es poden anar recollint “millores” a fer que els transmeten els mateixos docents. Es tracta “d’elements tècnics” que el ministre considera “coses lògiques del procés”. Amb tot, va assegurar que “quan plantegem als docents si prefereixen el sistema actual o l’anterior, la majoria ens diu que l’actual representa una millora substancial”. Unes millores, però, que va afirmar que continuaran quan s’hagi implementat del tot.

Un 50% més d'alumnes d'infantil a la nova escola espanyola

tracking