Consell de ministres
Tributs amplia horaris i obrirà dos dissabtes per a la liquidació de l'IRPF
Els funcionaris atendran des d’avui tres persones alhora i no dues com es feia fins ara
L’Agència Tributària intentarà pal·liar les cues i el temps d’espera de les persones que aquests darrers dies s’estan arribant a les oficines en plena campanya de liquidació de l’impost de la renda de les persones físiques (IRPF). El portaveu del Govern, Jordi Cinca, va admetre ahir en la roda de premsa posterior al consell de ministres els problemes d’acumulació d’obligats tributaris a les oficines i va anunciar la implementació d’una sèrie de mesures temporals per millorar l’atenció al públic que tindran com a data de caducitat el proper 30 de setembre, el darrer dia de campanya de l’IRPF. S’ampliaran els horaris, ja que l’oficina estarà oberta els dissabtes 17 i 24 de setembre, tot i que només per a aquells ciutadans que hagin demanat cita prèvia per resoldre els dubtes que tinguin amb la seva declaració.
D’altra banda, el dia límit per dipositar les declaracions, el 30 de setembre, cau enguany en divendres, dia de la setmana en què l’Agència Tributària només està oberta fins a les tres de la tarda. Aquell dia s’ampliarà l’horari d’atenció al públic que serà de vuit del matí a sis de la tarda.
“Lamentablement, a mesura que s’apropa el final de la campanya de l’IRPF, augmenta la presència de persones a l’oficina”, va assenyalar Cinca, que va afegir que s’ha d’atendre tant la gent que va a entregar la declaració com la que va a demanar assistència i ajut per complementar-la. Per intentar reduir el temps d’espera s’ha decidit que des d’avui s’incrementi el nombre d’efectius destinats a la cita prèvia. “Si fins ara es podien atendre les demandes d’informació a dos obligats tributaris al mateix temps, a partir d’avui se’n podran atendre fins a tres simultàniament”, va assenyalar el portaveu del Govern.
Actualment, a l’Agència Tributària hi treballen una desena de funcionaris que abans estaven destinats a la de Duanes. A les oficines externes d’aquest departament hi treballen avui dia una trentena d’agents que cobreixen en horaris de dotze hores tots els dies de l’any.
El Govern ha pres aquesta decisió després de les queixes dels comptables al Diari en què denunciaven “l’autèntic caos” en què s’havia convertit l’Agència Tributària a l’hora de gestionar l’atenció al públic relativa a la liquidació i canvis de l’IRPF. Els comptables asseguraven que el Govern havia planificat aquesta gestió de “manera deficient” i denunciaven manca de personal, un horari insuficient (a l’estiu l’oficina tancava a dos quarts de tres de la tarda), problemes informàtics i tràmits complicats.
ESTALVI D'ENTRE UN 5 I UN 20% PER LA CENTRAL DE SOLDEU
L’entrada en funcionament a l’octubre de la central de cogeneració de Soldeu permetrà estalviar entre un 5 i un 20% en la factura de calefacció als edificis i establiments que s’abonin a la xarxa de calor que produirà aquesta infraestructura. Ho va assegurar ahir la ministra de Medi Ambient, Sílvia Calvó, en la presentació de les tarifes de venda d’aquest tipus d’energia que substituirà el gasoli de calefacció que es fa servir en l’actualitat. La ministra va indicar que la totalitat dels establiments consultats, hotels de Soldeu i Incles, han mostrat la seva predisposició a migrar a la cogeneració. La tarifa de consum serà d’uns 6 euros per kv/h.
EL CONCURS PER ADJUDICAR EL CASINO, EL 2017
El concurs per adjudicar l’explotació del casino no es realitzarà fins al primer semestre de l’any que ve. Així ho va assegurar el ministre portaveu, Jordi Cinca, que va explicar que el plec de condicions per poder optar al contracte no estarà acabat abans que finalitzi el 2016. El ministre, que va mostrar el seu desig que aquest calendari s’acabi complint, es va referir a l’oferta del comú d’Andorra la Vella perquè el Centre de Congressos de la capital aculli el casino. “Aquest espai pot ser tan bo com qualsevol altre”, va indicar Cinca, que va afegir que “si el comú vol oferir aquest espai, fantàstic, i els diferents postulants ja ho valoraran”.