Medi ambient

Pas endavant de la implantació de la bici elèctrica

Els comuns, l'ACA i Govern han signat un conveni de col·laboració amb la voluntat que l'any que ve es pugui treure el servei a concessió

Un moment de la signatura entre el Govern, els comuns i l'Automòbil Club d'Andorra, amb els ministres d'Ordenament Territorial, Jordi Torres; de Transports, Jordi Alcobé i de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Sílvia CalvóM.F. / ANA

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Els comuns, el Govern i l'Automòbil Club d'Andorra han refermat aquest dijous la seva voluntat d'implementar la bicicleta elèctrica amb la signatura del conveni de col·laboració entre les tres parts per impulsar aquest mitjà de transport. Tal com ja s'havia avançat, de cara a l'any que ve es treurà el concurs per a la concessió del servei i de manera immediata ja començaran els treballs per definir les característiques tècniques d'aquest concurs, per determinar, entre altres, quants punts de recàrrega s'han d'instal·lar o com es fa el desplegament del servei. El que sí que és clar, tal com ha posat en relleu la ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Sílvia Calvó, és que aquest servei es vol dur a terme "en coherència" amb el transport públic i amb la voluntat que arribi a totes les parròquies.

De manera paral·lela a la implantació d'aquest servei, que recollirà el relleu de la prova pilot que van fer FEDA i l'empresa Pedaland, es continuarà construïnt carrils bici a la xarxa viària del país. En aquest sentit, el ministre d'Ordenament Territorial, Jordi Torres, ha reiterat la voluntat que hi hagi carril bici en sentit "ascendent a la CG1 i la CG2" i ha recordat que tots els trams de carretera que es liciten ja intenten incorporar aquest carril. Els comuns, ha afegit Torres, també hi treballen i així Andorra la Vella el preveu a l'avinguda d'Enclar i a la de Tarragona; a la Massana ja està fet pel centre urbà i en direcció a Arinsal i als trams d'Ordino que el Govern ha tret a concurs ja s'ha "pensat en el carril bici". Calvó ha manifestat que caldrà tenir en compte que els trajectes siguin "els òptims" i així, que el servei de bicicleta elèctrica passarà pel centre urbà i que caldrà connectar les valls centrals amb Sant Julià. Veu també relativament senzilla la connexió entre la Massana i Ordino, assenyalant que potser la més complicada serà la de les valls centrals amb Encamp i Canillo.

La signatura del conveni entre les tres parts s'ha fet coincidint amb el Dia mundial sense cotxes i a través d'aquest acte s'ha volgut plasmar, segons s'ha posat en relleu, la "voluntat" d'impulsar una mobilitat sostenible. En aquest sentit, el ministre de Transports, Jordi Alcobé, ha recordat l'impuls al vehicle elèctric i el concurs per a la concessió de les noves línies de transport públic, que es tancarà el 30 d'aquest mes i al qual encara no s'ha presentat cap oferta, tot i que ha manifestat que encara hi ha temps.

De la seva banda, el cònsol menor d'Escaldes-Engordany, Marc Calvet, ha recordat que el servei de lloguer de bicicletes va tenir "una molt bona acollida" i que es demanava per la seva continuïtat. Es tracta, segons ha remarcat, de "donar espais als ciutadans".

tracking