Transports
Alsa presenta un recurs contra la concessió de les línies d'autobús
La companyia afirma que el plec de bases és “contrari a dret i impossible d’acceptar”
L’empresa Transports dels Pirineus SLU (Alsa) ha presentat un recurs contra el plec de bases de la concessió de les línies d’autobús atesa “l’existència de diverses indeterminacions” que “generen una inseguretat jurídica en els potencials licitadors del concurs” i que a més és “contrària a dret i impossible d’acceptar”.
Alsa se suma així a les actuals empreses adjudicatàries de les línies de transport nacional de viatgers que van presentar un recurs al juliol contra el plec i demana que es convoqui un nou concurs que “resolgui els defectes existents en el plec actual” o bé que es modifiqui l’existent. En el seu recurs, l’empresa diu que troba a faltar informació sobre els quilòmetres i hores de servei de cadascuna de les rutes a licitar per així “poder calcular el cost del servei de cadascuna de les rutes”. Un element “necessari per determinar quants quilòmetres i hores té cada una de les tres línies que el Govern vol treure a concessió. “Sense aquestes dades, que no estan explicitades en el plec, és impossible poder efectuar una oferta econòmica, atès que no esdevé factible realitzar el pertinent càlcul”, afirma.
D’altres obstacles són, segons enumera l’empresa, el fet que no es concretin els vehicles necessaris per a cada itinerari ni tampoc la durada de cada viatge. D’aquesta manera, “esdevé impossible ajustar les rotacions i, per tant, determinar el nombre de busos necessaris per a la prestació del servei”, argumenta, i afirma que aquesta informació és “indispensable per conèixer el cost dels vehicles necessaris”. Així mateix, critica que “la prestació del servei queda a l’exclusiu risc i ventura de l’adjudicatari” mentre “no es garanteixen les revisions de tarifes i no es preveu la revisió dels costos”. A més, assenyala com a “evident dificultat” el fet que no es pugui presentar una oferta amb variacions i que hagi de ser única.
Tot plegat, conclou, “fa impossible calcular el cost real de la prestació del servei sotmès a concurs” i “deixa en la més absoluta incertesa l’equilibri financer necessari”. Així mateix, lamenta que “no es concreten els termes pels quals es regirà la plataforma gestora que es pretén crear”, fet que –argumenta– “impossibilita que les empreses licitadores i eventualment adjudicatàries puguin saber a què atenir-se”. Aquesta “indeterminació”, avisa, “impedeix presentar ofertes basades en un pla de negoci que garanteixi una correcta prestació del servei”.