Transports
Torres admet que l'estació de busos té limitacions per falta de recursos
El ministre destaca la relació qualitat-cost de la nova infraestructura i assenyala l’activitat econòmica que generarà
El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres Falcó, va reconéixer ahir que la futura estació nacional d’autobusos “potser no serà la millor, però sí que serà un punt de partida”. Ho va fer davant dels afiliats del Col·legi Oficial d’Arquitectes d’Andorra amb motiu de la xerrada de l’arquitecte Rafael Torrelo, sobre infraestructures similars. No obstant això, sí que va voler remarcar que la relació cost-qualitat del projecte, que finalment serà de l’entorn de l’1,3 milions d’euros, “és més coherent que els 10 milions que es preveien inicialment” i va voler insistir en “l’activitat econòmica” que generarà la infraestructura.
Després del rebuig del col·lectiu a la nova estació, que consideren que presenta greus deficiències i fins i tot incongruències, la polèmica va estar servida durant la xerrada. Els arquitectes estan encara pendents de rebre resposta de l’executiu del recurs administratiu que van presentar. Després que el ponent presentés projectes en els quals havia intervingut, com l’estació d’autobusos de Madrid, els arquitectes presents van atacar, davant del titular d’Ordenament Territorial, la infraestructura prevista al país. Entre els termes emprats hi va haver que s’assimilarà més “a un baixador” que a una estació, crítiques perquè no preveu mesures per contrarestar les baixes temperatures del país, així com el disgust perquè no s’havia tingut en compte l’opinió dels arquitectes. Torres Falcó, primer en el mateix debat i després davant dels mitjans de comunicació, va insistir a dir que el projecte va ser consensuat amb l’associació de transportistes “especialistes en això” i que inclou moltes de les seves aportacions. Va justificar, però, que un procés participatiu més ampli “hauria allargat molt més” el procediment i que l’estació “és una necessitat imminent”.
El ministre va anunciar que faran un concurs d’idees pe al projecte de l’heliport i va obrir la porta als arquitectes a participar-hi “i a aportar un expert en aeronàutica” en els cicles de conferències que tenen previst fer.