El Govern externalitza la gestió de la gossera i la gatera
Els dos empleats passaran a treballar al departament de Medi Ambient
El Govern ha convocat un concurs per a l’externalització de la gestió del servei de la gossera i la gatera. El ministre portaveu, Jordi Cinca, va justificar la decisió pel baix “volum d’animals” conseqüència, a parer seu, de la “tasca realitzada per al foment de les acollides i adopcions”. El nou gestor començaria a fer-se càrrec del servei a partir del gener del 2017.
La Llei de tinença i protecció d’animals, aprovada el juny passat, ja obria la porta a l’“externalització”, va recordar el ministre, que va insistir que la mesura no respon a motius econòmics, “que queden en segon pla”. Les instal·lacions compten amb dos empleats, subscrits a l’administració general, que seran reubicats al departament d’Agricultura i Medi Ambient. Concretament, al servei veterinari de salut i protecció dels animals, i s’encarregaran de “tasques d’inspecció en matèria de tinença i protecció”, hi va afegir el portaveu.
Paral·lelament, el concurs preveu que l’adjudicatària pugui oferir diverses activitats relacionades amb el món dels animals de companyia en paral·lel amb la gestió de les instal·lacions.
Nou reglament
A causa de l’externalització de la gossera, el consell de ministres també va aprovar ahir el reglament de funcionament de la recollida d’animals i de la gossera i la gatera oficials. Segons va explicar el ministre, l’actual, del 1999, presentava “mancances” quant als procediments administratius en cas que les instal·lacions oficials es trobin sota gestió externa i no establia quins eren els mecanismes de gestió de la gatera oficial.