turisme
Andorra Turisme preveu 334.000 visitants al Shopping Festival
Enguany se celebrarà del 28 d'octubre al 13 de novembre i coincidirà amb dos ponts d'Espanya i una setmana de vacances a França
La coincidència, enguany, de l'Andorra Shopping Festival, que se celebrarà del 28 d'octubre al 13 de novembre, amb dos ponts a Espanya i una setmana de vacances escolars a Françafaque des d'Andorra Turismeaugmentila previsiódel nombre de visitantsen un 2,4% en relació amb l'edició de l'any passat. En total, es preveuen unes 334.000 persones arribades principalment dels dos països veïns.
"Parlem d'un augment de visites d'un 2,4% en total, sumant el 5% més de turistes que esperem que vinguin i l'1,5% d'excursionistes", ha explicatavuiel gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku.
El gerentconsidera l'Andorra Shopping Festival "un esdeveniment multicultural enfocat a la compra, però també a l'entreteniment". Per això s'ha buscat una temàtica que vertebri la cita, que enguany serà l''Aire'. Un ddels lemes de la campanya serà'Aires de noves tendències',que arribarà ambuna decoració de globus als principals punts de comerç del país i bandes de música que actuaran els dos caps de setmana que dura l'esdeveniment.
Perquè el Shopping Festival sigui, com diu el seu nom, 'una festa', a més de la música i la decoració també es dinamitzarà l'estada dels vianants amb tallers relacionats amb la moda i la vestimenta. L'esdeveniment coincideix amb una altra cita propicia per al turisme, l'Andorra a Taula, que enguany ja té 33 restaurants confirmats.
Comptant els 238.000 euros de cada campanya publicitària, la d'Espanya i la de França, els 190.000 euros de despeses de l'esdeveniment i els 6.000 euros de la campanya interna, l'esdeveniment tindrà un cost total aproximat de 710.000 euros, segons ha informat l'ens organitzador.
El Pla Estratègic per al comerç, al novembre
El ministeri de Turisme i Comerç, Francesc Camp,preveu llançar el Pla Estratègic de dinamització del sector comercial del Principat abans que acabi l'any. Camp ha assenyalatavuidurant la presentació de l'Andorra Shopping Festival que farà públic el nou Pla Estratègic durant la segona setmana de novembre, i ha afegit que serà un “pla ambiciós”.