La General 1 deixarà de tenir girs a l'esquerra per a la Puríssima

El tram comprès entre la frontera del riu Runer i el pont de Fontaneda tindrà dos carrils per a cada sentit de circulació “allà on es pugui”

La General 1 deixarà de tenir girs a l'esquerra per a la PuríssimaFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El Govern preveu tenir enllestides les obres de reordenació dels carrils de circulació a la carretera general 1, entre el poble de Sant Julià (a l’altura del pont de Fontaneda) i la frontera del riu Runer abans del pont de la Puríssima del mes de desembre. Així ho va explicar ahir el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres Falcó, que va recordar “la importància de poder eliminar tots els girs a l’esquerra que hi ha ara”. Aquest és el calendari amb el qual es treballa per tal de donar compliment al projecte de remodelació d’aquest tram que va aprovar la Taula de Mobilitat el mes de setembre passat i que ara el comú de Sant Julià de Lòria ha tret a informació pública, segons va informar ahir mitjançant la publicació d’un edicte al Butlletí Oficial del Principat d’Andorra.

Torres va indicar que les obres es podran fer de manera relativament ràpida ja que no caldrà fer moviment de terres. “No hi hem de fer una inversió molt gran, és bàsicament treballs de pavimentació que ja estaven previstos a les diferents campanyes programades i de pintura”, va detallar. Així, el projecte aprovat per la Taula de Mobilitat preveu eliminar els girs a l’esquerra en tot el tram (molts dels quals donen accés a diferents centres comercials) i permetre que “allà on es pugui” hi hagi dos carrils per cada sentit de circulació. Concretament, des de la frontera fins al Punt de Trobada hi haurà quatre carrils (dos per banda), des d’allà fins al River n’hi haurà un de pujada i dos de baixada, des del River fins al Sant Eloi hi tornarà a haver quatre carrils i del Sant Eloi al pont de Fontaneda dos de baixada i un de pujada. D’aquesta manera, en comptes de fer girs a l’esquerra ara els conductors estaran obligats a fer els corresponents canvis de sentit a les rotondes que hi ha. Amb aquests canvis la via guanyarà capacitat i s’espera que pugui ajudar a fer més àgil la circulació de vehicles.

Aquests, però, no seran els únics canvis que patirà la zona. El projecte també ha de servir per implementar el carril bici a bona part del tram. Així, des de la frontera fins al Punt de Trobada, els ciclistes disposaran d’un carril tant en sentit pujada com baixada, mentre que des de l’altura del River fins al poble de Sant Julià només hi haurà carril en direcció nord. Finalment, el tram comprès entre el Punt de Trobada i el River no disposarà de carril bici, ja que no hi havia espai suficient per habilitar-lo. “La voluntat és que puguem arribar a tenir un carril bici continuat, però això comporta fer obres de més envergadura” que ara per ara no estan previstes. I és que llavors caldria trobar la manera per guanyar amplada en molts trams de carretera que a dia d’avui no tenen la capacitat de poder acollir la zona destinada als ciclistes.

D’altra banda, des del comú de Sant Julià de Lòria es va indicar que el projecte també permetrà la instal·lació d’un punt semafòric a l’altura del Sant Eloi, s’hi pintarà un pas de vianants i s’hi col·locaran parades de bus. A més, els vianants també es veuran beneficiats per tots aquests canvis. Aprofitant la remodelació dels carrils, es farà un nou tram de voravia a la zona de davant del McDonald’s en sentit pujada.

Malgrat que les obres per fer els canvis en els carrils ja s’han iniciat ja que el Govern disposava de l’acord de la Taula de Mobilitat, el comú ha tret el projecte a exposició pública durant un mes. La documentació es troba a la disposició dels interessats al servei de Tràmits del comú lauredià, en l’horari d’atenció al públic. Qui ho cregui convenient podrà presentar-hi al·legacions durant el mes en què el projecte es podrà consultar.

tracking