economia

Els comerciants del Pas no volen fer del poble un 'outlet'

Òscar Ramon defensa que a la localitat hi arriben turistes amb diversos nivells adquisitius

Els comerciants del Pas no volen fer del poble un 'outlet'Xavier Pujol

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El president de l’Associació de Veïns i Comerciants del Pas de la Casa, Òscar Ramon, es va mostrar contrari que el Pas de la Casa es converteixi en l’outlet d’Andor­ra, tal com va proposar el ministre de Turisme, Francesc Camp, dimarts durant la presentació del pla estratègic del turisme de compres. Ramon va confessar al Diari que la proposta del ministre els va agafar de “sorpresa”, i va considerar que els haurien d’haver consultat l’opinió. “Aquestes coses a mitjà i llarg termini estaria bé que ens les haguessin comentat”, va indicar.

Etiquetes:

Durant la presentació, Camp va explicar que la idea és que “evolucioni” l’oferta que existeix al Pas de la Casa, que ara es basa en tabac i alcohol. En aquest context, la localitat hauria de convertir-se en l’outlet d’Andorra. D’altra banda, a la part alta de l’avinguda Meritxell d’Andorra la Vella es col·locarien les marques de luxe, mentre que a la resta de la via juntament amb l’avinguda Carlemany se situarien les marques mitjanes o altes. Així mateix, va anunciar que el Govern donaria ajudes als comerços que es vulguin embellir i reformar les seves façanes o aparadors.

“Necessitem l’ajuda per reciclar-nos, però no estem d’acord que ens diguin que aquí hi haurà un lloc de luxe i en l’altre un d’out­let”, va ressaltar Ramon. A més, va defensar que al Pas de la Casa hi ha clients amb diferents poders adquisitius. En aquest sentit, va manifestar que ara obriran les estacions d’esquí i les persones que hi acudeixen “tenen un poder adquisitiu alt”.

Però no tothom pensa com Ramon. Alfons Borra, propietari d’una joieria, veu amb bons ulls la iniciativa proposada pel Govern. “No em sembla malament si es fa un esperit low cost”, va dir Borra, que hi va agregar que el comerç de baix pressupost “ja està al Pas de la Casa” i que, per tant, es tractaria “fer que sigui el més digne possible”. Per això, va ressaltar que es tracta que “millorar” la imatge “visual” de les botigues perquè tinguin “aspecte més agradable i unificat”. També va destacar que ara hi ha molts comerços d’alcohol i tabac i es tracta que hi hagi “més varietat” d’establiments.

Per la seva part, en cònsol d’Encamp, Jordi Torres, va descartar pronunciar-se fins que no es reuneixi amb els comerciants i valori la proposta amb ells. Torres va indicar que vol veure quines són les inquietuds, les idees i la realitat dels comerços de la localitat.

ELS BOTIGUERS ESTAN D'ACORD AMB LA UNIÓ DE MERITXELL I CARLEMANY

Els comerciants d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany es van mostrar favorables a la proposta del Govern d’homogeneïtzar les avingudes Meritxell i Carlemany en un mateix eix comercial. Susagna Venable, presidenta de l’Associació de Comerciants de l’avinguda Carlemany, va recordar que això és un reclam històric dels botiguers de les dues vies i va exposar que “els turistes no entenen de diferències de parròquies”, per la qual cosa la urbanització hauria d’estar unificada. Per això, va demanar als dos comuns que es “posin d’acord” per assolir aquest objectiu. De la mateixa manera es va expressar Sònia Yebra, representant dels comerciants de l’avinguda Meritxell, que va dir que ara s’ha de fer un treball en equip entre comerços, comuns i Govern per crear aquest gran eix comercial. “S’han d’unificar esforços i remar tots junts”, va precisar.

Camp va anunciar que l’eix inclouria Na Maria Pla (Fener Boulevard). Joan Babot, representant dels comerços d’aquesta àrea, ho va valorar molt positivament. “Ens enganxem al carro de Vivand i d’Andorra la Vella, el referent de vendes”, va subratllar.

L’eix central té uns sectors complementaris com Riberaygua i travesseres. La presidenta d’aquests comerciants, Rosa Pascuet, va considerar que és positiu que hagin fet un pla per al comerç, però va reclamar que l’ajuda “vagi més als bar­ris”. En aquest sentit, va expressar que el gran comerç també necessita el petit. “Un no pot estar sense l’altre”, va sentenciar.

tracking