Turisme

Neilson portarà 11.000 esquiadors britànics a través d'Alguaire

Ho farà a través de l’aeroport de Lleida i descarta operar amb el de la Seu aquest hivern

Neilson portarà 11.000 esquiadors britànics a través d'AlguaireArxiu

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L’operador turístic Neilson portarà prop d’11.000 esquiadors britànics aquest hivern a les pistes andorranes. I ho farà a través de l’aeroport de Lleida-Alguaire després d’haver renovat per tres anys l’acord amb la Generalitat de Catalunya per fer ús de la infraestructura. El que té pràcticament descartat, malgrat l’interès del govern català, és noliejar cap avió per dur turistes a l’aeroport d’Andorra-la Seu. “Hi ha un acord per fer-ho, però primer s’han de millorar les instal·lacions de la Seu per acollir vols comercials d’Anglaterra i s’ha de poder operar amb el sistema GPS. Un cop es faci això hauríem de trobar una companyia aèria que volgués fer la ruta”, va indicar en declaracions al Diari Ian Archer, responsable de Neilson al Principat. I hi va afegir que “si abans que acabi l’any no es disposa de tot això no es podrà fer cap vol a la Seu”.

Respecte a l’operativa a l’aeroport de Lleida-Alguaire, Neilson considera que podrà portar una xifra d’esquiadors similar a la de l’hivern passat i que el seu objectiu és superar-la. La campanya passada van transportar 10.800 turistes, la majoria dels quals van passar una setmana de vacances d’esquí al Principat. Només dos centenars d’esquiadors van escollir les pistes catalanes de Baqueira-Beret per a l’estada. “El client anglès on vol venir de vacances és a Andorra, no tenim demanda per esquiar a Catalunya”, va explicar Archer.

Els primers esquiadors arribaran a Andorra el 20 de desembre i els últims ho faran el 12 d’abril, quan coincidint amb les vacances de Setmana Santa es tancarà la temporada d’esquí. Aquest hivern hi haurà canvis en el dia de la setmana que habitualment s’operaven els vols des d’Anglaterra i no es faran tots en diumenge. “El calendari és complicat perquè Nadal i l’1 de gener cauen en diumenge”, va explicar el responsable de Neilson.

Els plans de la companyia turística passen per operar entre quatre i cinc vols per setmana. Com han fet els darrers anys, els esquiadors es traslladaran fins a Lleida-Alguaire des dels aeroports de Londres-Gatwich, Birmingham, Bristol i Manchester. Els avions que utilitzarà Neilson tenen una capacitat d’entre 100 passatgers, els més petits, i 200, els més grans. I tenint en compte les característiques climàtiques de l’aeroport de la plana lleidatana, l’empresa té previst un pla de contingència si la boira impedeix aterrar o enlairar-se a Alguaire. Els avions es desviaran a l’aeroport de Reus i els passatgers arribaran a Andorra amb autobusos.

Lluny de les xifres de començament del segle XXI, quan es va arribar a transportar fins a 40.000 esquiadors de les illes a Andorra, aquest hivern es qualifica des de l’operador turístic anglès com “una temporada difícil en el mercat britànic”. Archer va recordar que el principal escull amb el qual es troben els operadors turístics britànics a l’hora de contractar vacances es troba en el preu de la lliura respecte a l’euro. “Aquest estiu ha estat complicat perquè per cada lliura es pagava un euro amb dotze cèntims quan feia uns mesos el canvi era d’un euro amb 30 cèntims”, va explicar el responsable de Neilson. Respecte al Brexit, va assegurar que no ha de comportar “greus problemes” als operadors turístics.

VIATGES REGINA NO REALITZARÀ VOLS D'HIVERN

Viatges Regina, l’agència de viatges de la Seu d’Urgell que fa dos estius va utilitzar l’aeroport d’Andorra-la Seu per transportar turistes a Madrid i Palma, ha descartat per segon hivern consecutiu portar esquiadors a Andorra utilitzant la infraestructura alturgellenca. La impossibilitat que els avions puguin aterrar a l’aeroport utilitzant el sistema GPS que facilita les operacions en condicions de mala visibilitat és la raó principal per la qual l’agència ha decidit no fer cap prova pilot a la Seu, malgrat haver mostrat l’interès de fer-ho.

Tot i que la Seu ja fa més de dos anys que pot acollir vols comercials, el desinterès del ministeri de Foment espanyol per autoritzar Aeroports de Catalu-nya (l’agència de la Generalitat que gestiona les infraestructures aeroportuàries d’aquest país) a usar el sistema GPS ha impedit l’arribada de vols regulars.

tracking