sanitat
El SAAS ajorna el pla estratègic en espera de la reforma sanitària
El consell directiu resol el contracte adjudicat a Ubicue Salud pels anteriors responsables
El consell directiu del SAAS ha resolt el contracte d’acompanyament per l’elaboració del pla estratègic 2016-2020 que havien adjudicat els anteriors responsables de la parapública a l’empresa Ubicue Salud a final de l’any passat. El motiu és, segons van assenyalar des de la parapública, que “amb el canvi de direcció general del SAAS el pla estratègic va quedar ajornat i en espera de les grans línies que marcarà la reforma del sistema sanitari”. Segons l’edicte de resolució publicat, la relació entre el SAAS i Ubicue s’ha resolt amb l’acord mutu de les dues parts. Tanmateix, segons van afegir des de l’hospital, “la feina desenvolupada per Ubicue Salud servirà per quan es desenvolupi el proper pla estratègic del SAAS, en funció del marc general que marcarà la reforma sanitària”.
Ubicue Salud és la mateixa empresa assessora que està fent els treballs de suport en la tasca endegada també per l’anterior direcció general d’obtenir l’acreditació de la Joint Comission International. Aquesta feina continua, i a mitjans d’aquest mes el consell directiu del SAAS validava una ampliació del contracte dels serveis de consultoria i assessorament per 7.800 euros. El termini d’execució de la relació contractual està fixat en l’agost de l’any que ve. La feina per obtenir l’acreditació de la Joint Comission International va començar a principis d’aquest any. La tasca de l’empresa consultora amb seu a Barcelona consisteix a avaluar mancances i assenyalar aspectes a corregir, si és que es vol superar l’examen de la prestigiosa institució nascuda als Estats Units. Una feina de 18 mesos i que, segons es va assenyalar al seu dia, pot derivar a recomanar a l’hospital que no se sotmeti a l’avaluació si és que no se’l considera preparat.
PROP DE 125.000 EUROS PER A ESTUDIS I TREBALLS ENCOMANATS A EMPRESES
El projecte de pressupost de l’ens gestor de l’hospital Nostra Senyora de Meritxell preveu una partida de 124.824 euros per a treballs realitzats per empreses: estudis i treballs. Un concepte que s’incrementa notablement (un 52%) respecte dels comptes de l’anterior exercici. La direcció general assenyala en l’apartat de motivació del pressupost que les partides més importants són el conveni de col·laboració assistencial amb l’hospital Sant Joan de Déu de Barcelona –que, segons s’indica, no s’havia pressupostat el 2016–, la consultoria i assessorament pel que fa a l’obtenció de l’acreditació de la Joint Comission i estudis relacionats amb la creació d’un mapa de llocs de treball de la parapública, així com una enquesta de satisfacció que es farà entre els usuaris. Tanmateix, durant el 2017 també està previst contractar una empresa perquè gestioni la bugaderia.