INFRAESTRUCTURES

Xavier Jordana reclama un aeroport al país

L’extitular d’Ordenament defensa que tenir l’equipament dins del territori “és una qüestió de sobirania”

Xavier Jordana reclama un aeroport al paísFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Un dels dèficits notables en infraestructures és que “Andorra té un problema important de connexió amb l’exterior i s’ha de dotar d’un aeroport propi”, a parer de l’exresponsable d’Ordenament Territorial amb l’executiu d’Albert Pintat, Xavier Jordana. Emfatitza que és un buit que s’ha de cobrir “perquè és una qüestió de sobirania”, i apunta que no s’hauria de fer “un aeroport gaire gran, per a avions de 50-60 places”, i hauria de tenir respecte des del punt de vista ecològic, “que no es faci una destrossa a la muntanya”.

Jordana assenyala, en declaracions a COPE Andorra-AD Ràdio, que és probable trobar els diners necessaris per afrontar la inversió com hi són per a d’altres projectes, i argumenta que “s’estan fent edificis importants. Per mi que es faci The Cloud està molt bé, el Jordi Alcobé ens va convidar als exministres i ens en va fer partícips i tots vam donar suport i ho veig bé, no ho critico, ho lloo”. Per precisar que “potser les dues inversions són prioritàries, The Cloud està bé, però l’aeroport per a mi és bàsic”.

L’exministre ressalta que en l’àmbit de les comunicacions “s’hi hauria de posar el nas”, i rebutja que es consideri l’equipament de la Seu com l’aeroport d’Andorra perquè no està al territori nacional i el país “ha de tenir la seva pròpia porta a l’exterior, s’ha de posar al mapa del món i per això cal un aeroport”. La segona raó és l’escepticisme que li genera la rendibilitat de la infraestructura situada a l’Alt Urgell, perquè al·lega que “fa 30 anys que dura, va néixer amb moltes dificultats i sempre s’intenta reanimar-lo i revifar-lo”, i hi afegeix que quan l’executiu ha comptat amb ell per fer els acords amb les autoritats veïnes ja va manifestar a Alcobé que “jo no sé pas si això sortirà perquè no ha sortit mai i no està sortint”.

L’extitular d’Ordenament destaca que no es pot obviar que per arribar des de l’aeroport de la Seu a les Valls “hi ha un problema perquè s’ha d’agafar el cotxe per una carretera estreta de doble sentit durant 30 quilòmetres i això no té sentit”, i puntualitza que si es connectés amb l’heliport nacional “és millor que res però això no és cap sortida per al país, cap sortida de cara al dia de demà”, i torna a insistir que “Andorra necessita un aeroport”.

Envalira o la Rabassa

Jordana recorda que durant els dos anys i mig que va estar al ministeri van fer venir tècnics de l’Organització d’Aviació Civil Internacional (OACI) que van concloure que “era difícil però no impossible” fer l’equipament al territori i van trobar “cinc o sis llocs i entre ells dos bons”. Un “la planada entre Bordes d’Envalira i l’entrada al túnel on es pot fer un aeroport perfectament per a avions de 80 places amb les línies d’entrada i sortida i un altre al camp de tir de la Rabassa, a baix”, explica. L’exministre sosté que la construcció de la infraestructura “desenclavaria el país de manera definitiva, perquè avui en dia les persones que hagin de venir per fer inversió estrangera o per activitat a Andorra, quan han de fer els últims 50 quilòmetres amb la carretera que tenim és un problema”. I subratlla que “l’aeroport és una reivindicació” i que la planteja perquè al despatx professional d’advocat ha pogut comprovar que “he de baixar sovint a Barcelona perquè la gent no ve aquí”.

tracking