Crèdit Andorrà guanya el premi The Banker
Josep Peralba destaca la importància del guardó en un any especialment difícil per a les entitats financeres del país
La revista The Banker, del grup Financial Times, ha elegit Crèdit Andorrà Banc de l’Any 2016 a Andorra. El premi reconeix la trajectòria de l’entitat durant aquest any i és la vuitena vegada que l’entitat obté aquesta distinció, que va ser recollida a Londres per una delegació formada pel president del Consell d’administració de Crèdit Andorrà, Antoni Pintat; el conseller delegat Josep Peralba; el director general, Xavier Cornella; i el director de l’àrea de la secretaria general tècnica, Agustí García.
The Banker ha valorat que en un exercici complex Crèdit Andorrà ha mantingut la posició de “banc de referència del país i unes sòlides magnituds”, segons la nota de premsa del premi. El reforçament de la plataforma de banca privada a nivell europeu també ha estat un altre punt destacat. Banque de Patrimoines Privés, entitat financera del grup Crèdit Andorrà a Luxemburg, ha obert una sucursal a Luxemburg. Aquesta operació comporta que l’expansió de Crèdit Andorrà ja es troba amb llicència bancària a Luxemburg i Portugal (Banque de Patrimoines Privés) i Espanya (Banco Alcalá). Crèdit Andorrà disposa d’un volum de negoci gestionat superior als 16.500 milions d’euros, a banda de comptar amb una branca de grup assegurador. Actualment, a banda de les quatre llicències bancàries, té també presència a Suïssa, els Estats Units, Mèxic, Panamà, Perú, Uruguai i Xile.
“Gràcies als clients”
El conseller delegat Josep Peralba va destacar que aquest premi té una especial importància “en un any ple de dificultats per al sector financer i ple de reptes”. Peralba va posar en relleu que el premi demostra la bona feina de l’entitat, “tant a nivell intern, on ens mantenim com el principal banc del país, som el banc del país”, i també “amb la nostra consolidació del projecte a escala internacional”. Va incidir que les dificultats “en uns moments plens de reptes donen més importància a aquest reconeixement”. El conseller delegat va especificar que “el premi és en primer lloc dels clients, als quals hem de donar les gràcies, perquè amb la confiança que ens fan són la nostra raó de ser, el que ens dona sentit i el que ens ha fet arribar on som”. Al mateix temps, va voler lloar “la feina de tot l’equip humà de l’entitat, que no ha escatimat esforços per assolir els objectius”. En resum, Peralba va explicar que el guardó representa “un reconeixement a la sòlida trajectòria del banc, al compromís de servei al client i de contribució al progrés, al rigor i a la professionalitat de l’entitat”.