Salut

El personal d'El Cedre treballarà en torns de 12 hores i en dies alterns

Els empleats treballaran en dies alterns amb la nova planificació al centre sociosanitari

El personal d'El Cedre treballarà en torns de 12 hores i en dies alternsXavier Pujol

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Una de les novetats d’El Cedre el proper 2017 afectarà la planificació d’horaris de treball de la plantilla. Un nou model que s’ha pactat amb els treballadors i que té com a objectiu, segons la coordinadora assistencial de la residència, Anna Flujas, optimitzar els recursos humans alhora que se’ls permet una millor conciliació de la vida laboral i familiar.

Ara mateix fan torns de vuit hores, i per la necessitat, en ocasions, de cobrir baixes, “moltes setmanes treballaven molts dies seguits, i això no els permetia desconnectar”, va assenyalar Flujas. El sistema que s’instaura a partir del 2017 seran torns de 12 hores i treball en dies alterns: “Una setmana treballaran dilluns, dimecres, dissabte i diumenge i la setmana següent dimarts, dijous i divendres.” “Faran més hores però descansaran més dies entremig”, va afegir-hi la coordinadora.

Tanmateix, i amb la voluntat de millorar el clima de treball, “hem consensuat equips de treball que funcionin i equips estables per unitats funcionals [plantes], que és una demanda que ens feien les famílies”, va explicar Flujas. El 2017, a més, haurien d’arribar noves incorporacions a la plantilla d’El Cedre, que ara està integrada per catorze infermeres, cinquanta-quatre auxiliars i dues infermeres referents, a banda del personal d’administració i manteniment i personal divers de suport de l’àmbit sanitari: dos fisioterapeutes, una terapeuta ocupacional, una educadora social, una neuropsicòloga i una logopeda, a banda d’una animadora sociocultural.

Des de l’octubre, a més, hi ha una metgessa de família al centre assistencial. El projecte de pressupost del SAAS preveu contractar tres noves auxiliars d’infermeria i dues infermeres. L’augment de la plantilla d’infermeres hauria de reforçar el torn de nit, ara cobert per una infermera i cinc auxiliars. “L’ideal per a la nit seria un parell d’infermeres, que és el que hem demanat per a l’any que ve”, va exposar Flujas. Tot i així, va voler deixar clar que l’actual cobertura no és insuficient i que, de fet, hi ha residències on de nit no hi ha infermeres perquè s’entén que els usuaris dormen i l’assistència pot ser menor.

Els problemes de personal al centre sociosanitari han provocat moltes queixes de les famílies dels usuaris.

JUNTA DE REPRESENTANTS I FAMILIARS

Per a recuperar el diàleg i la participació, la residència ha reactivat la junta de representants i familiars, un òrgan “aturat des del 2013, si no m’equivoco”. El 29 d’octubre es va celebrar la primera reunió “i va ser molt profitosa, van sortir temes molt importants i amb familiars, residents i treballadors treballarem de valent”, va assenyalar Flujas.

La coordinadora assistencial explica que hi ha dos representants per planta –n’hi ha quatre–, en alguns casos són interns i en els casos de persones més dependents, els representants són familiars. “Normalment es fan dues reunions anuals, però també es poden fer convocatòries extraordinàries per temes concrets”, va manifestar. Les famílies demanaven la seva reactivació i per a la responsable del centre és una bona fórmula de diàleg: “és una manera de millorar la comunicació, de veure què necessiten, què esperen de nosaltres, i ja es van posar de manifest una sèrie de coses en les quals s’està treballant”.

tracking