Economia
La CEA impulsarà enquestes per crear la marca Andorra
La iniciativa pretén atreure la inversió estrangera, el talent i el turisme
La Confederació Empresarial Andorrana (CEA) desenvoluparà un projecte per potenciar la marca Andorra. Consistirà a fer enquestes qualitatives i accessibles a tota la població per analitzar en quina situació es troba el país i, a partir de les conclusions, construir una imatge de marca del Principat que en millori la reputació i que atregui el talent, la inversió estrangera i el turisme.
El qüestionari estarà disponible al web de la CEA fins al 22 de gener vinent, i quan s’acabi aquest termini s’analitzaran els resultats i s’elaborarà una anàlisi i es farà una segona enquesta dirigida al públic exterior. En aquesta segona fase es pretén saber què opinen d’Andorra els altres països, com França i Espanya. “Volem saber quina és la nostra situació respecte a l’exterior, quina visibilitat tenim, i així crearem un model de país sòlid i perdurable en el temps”, va expressar el vocal de la CEA Pere Augé.
El projecte ha estat impulsat per una comissió de treball creada per la mateixa CEA, i segons va confirmar el seu vocal després d’avaluar les enquestes, es reuniran amb Govern per traçar un pla d’actuacions i missatges. Però Xavier Altimir, president de la CEA, va declarar que “el Govern s’hauria d’implicar més en el projecte” i va fer una reflexió: “ens hem de preguntar qui s’ha de fer càrrec d’aquesta iniciativa, si la confederació o l’administració”.
“El Principat d’Andorra sempre s’ha basat en la discreció i en la confidencialitat, i potser per això ara ens costa més traçar una imatge de marca. Ara hem d’esforçar-nos a transmetre totes les nostres virtuts amb tots els mitjans que puguem”, va manifestar Augé.