Turisme

L'estudi tècnic avala que es practiqui ràfting al riu Valira

El document preveu un projecte global amb tres trams entre Escaldes-Engordany i Sant Julià

L'estudi tècnic avala que es practiqui ràfting al riu ValiraFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El ministeri de Turisme ja ha rebut els resultats de l’estudi que han dut a terme les empreses Roc­Roi i Laura i Miró en col·laboració amb un enginyer nord-americà per determinar la navegabilitat del riu Valira i, segons van confirmar fonts coneixedores del text, el resultat és positiu. “És viable, hi ha la possibilitat i és factible”, van afirmar, remarcant, però, que la decisió final dependrà dels dar­rers estudis que està fent el Govern i, sobretot, del cost que tingui l’adequació del circuit.

De fet, des de l’executiu tan sols es va explicar que en aquests moments els ministeris de Medi Ambient i Sostenibilitat i Ordenament del Territori “estan analitzant els impactes que pot tenir la utilització del riu per dur a terme aquestes activitats”, i que un cop es disposi de tota la informació es procedirà a presentar el projecte.

Amb tot, les fonts consultades van indicar que el projecte preveu un circuit en tres trams. Un que correspondria a Escaldes (la idea és que el parc d’aigües braves s’iniciés a l’altura de Caldea), un altre de compartit entre Escaldes i Andorra la Vella, i l’últim seria el que correspondria a Sant Julià. A cada tram hi hauria una estació principal i per tant en algunes zones s’haurien de fer obres. Allà on seria més fàcil habilitar-les, segons les fonts, és on el riu ja està canalitzat, en canvi, a la resta seria més complicat.

Costos

Les mateixes fonts van explicar que es tracta d’un projecte que genera interès, però que la decisió final dependrà dels costos. “S’haurà de mirar quant val, si ens ho podem permetre o no”, van assenyalar les mateixes fonts, que alhora van indicar que tampoc s’ha parlat ni determinat com es faria front a la despesa. En aquest sentit, hi ha diverses possibilitats sobre la taula: que el circuit es concessioni i que l’empresa guanyadora desenvolupi les obres necessàries assumint-ne tots els costos o que qui pagui els treballs siguin el Govern i els comuns de manera conjunta. Aquests són detalls que s’hauran de determinar un cop es tingui clar que es vol tirar endavant el parc d’aigües braves.

Malgrat tot, les fonts consultades van indicar que si hi ha un comú que té especial interès en el projecte és el de Sant Julià. De fet, el cònsol major, Josep Miquel Vila, ja va explicar que poder disposar d’una activitat de ràfting a la parròquia és un dels projectes que preveuen per poder tenir més ingressos i no es descarta, fins i tot, oferir-ho com a activitat complementària a l’entrada de Naturlandia. Cal tenir present que la parròquia laurediana ja disposava d’un estudi previ que determinava la viabilitat d’habilitar un circuit d’aquestes característiques i, segons les fonts consultades, Vila estaria disposat a tirar endavant aquest projecte en solitari, ja que el tram estudiat anteriorment no forma part del projecte global treballat ara.

La proposta d’habilitar un circuit d’aigües braves per fer ràfting i caiac o hidrospeed es va presentar el mes de juny de manera conjunta entre Andorra Turisme i els comuns d’Escaldes, Andorra la Vella i Sant Julià. Segons es va explicar, la idea seria poder habilitar un circuit d’onze quilòmetre de llargada per oferir una activitat que ajudés a desestacionalitzar l’oferta turística.

tracking