ocupació
Caldea rep un 10% més de visitants que l'any anterior
El centre termolúdic tanca el 2016 amb un total de 385.874 assistents
El centre termal del Principat ha enregistrat un total de 385.874 visitants al llarg de tot el 2016, la qual cosa suposa un increment en el nombre de visites del 10% i una millora dels resultats obtinguts respecte a l’any anterior. Aquestes xifres han permès que Caldea encadeni tres anys consecutius de creixement de clients, i la direcció valora molt positivament els resultats.
Les dades de freqüentació han estat positives per a tot el centre. D’una banda, l’espai termolúdic, l’àrea més gran del complex, dissenyada per a famílies, parelles joves i grups d’amics, ha rebut prop de 324.000 visitants, un 8% més que l’any anterior. Inúu ha enregistrat 62.600 visites i ha millorat la xifra del 2015 en un 21%. D’altra banda, Likids, l’spa termal per a infants, ha acollit 4.950 nens i nenes d’entre 3 i 8 anys des de la seva obertura, l’1 d’agost d’enguany.
Miguel Pedregal, director de Caldea, opina que el 2016 “ha estat molt satisfactori” i creu que s’ha produït “un creixement significatiu”. També considera que aquests resultats són fruit de la consolidació d’Inúu, de l’estratègia comercial desenvolupada pel centre, de la inclusió dels espectacles, de la introducció de Likids i de la recuperació econòmica del mercat espanyol. “Després d’encadenar una xifra de visitants anuals inferior any rere any, Caldea repunta i creix. Hem arribat a nivells de freqüentació d’abans de la crisi, similars als del 2006”.
De cara al 2017 Pedregal explica que comptaran amb un pressupost de creixement mínim respecte del període anterior. “Som conscients que tenim una capacitat limitada i no volem més visitants que els que puguin estar confortables. El que sí que perseguirem és el tiquet mitjà i que la despesa per client sigui més elevada.” També qualifica Likids com a “eina més efectiva” i “ganxo per a les famílies que visitin Andorra amb els nens petits”.