Camp proposa reduir dos mesos les rebaixes
Ara s’allarguen mig any i es desenvolupen durant un trimestre a l’estiu i un altre a l’hivern
El ministre de Turisme, Francesc Camp, va ressaltar ahir que el Govern estudia reduir dos mesos el període de rebaixes, que duren mig any: un trimestre a l’hivern i un altre a l’estiu. Camp va argumentar que en altres grans ciutats com París, Londres o Barcelona les rebaixes duren prop de dos o tres mesos a l’any, mentre que aquí són sis.
Aquesta reducció, en principi no afectaria l’inici de les rebaixes, ja que es mantindria les dates actuals per tal d’oferir-les abans que els països veïns, va dir Camp. Malgrat que el ministre va exposar que aquesta proposta està en estudi, no va descartar que es pugui implementar enguany. “L’inici començarà sempre a mitjans de juny i de desembre, però a partir d’aquí si podem i si el comerç ho veu bé, es reduirien aquest 2017”, va matisar Camp.
El ministre va explicar que han parlat amb els comerciants i els han enviat una enquesta perquè expressin la seva opinió sobre aquesta proposta, però no va donar més detalls de la percepció que té aquest sector. Joan Babot, representant dels Comerciants de Boulevard Fener, va destacar que aquesta proposta se la va fer un grup de botiguers a Camp a començament de desembre, però que llavors el ministre va dir que no podia reduir les dates de les rebaixes perquè els calendaris d’hivern ja estaven fixats. Els del 2017, però, no ho estan. Babot va relatar que “el període de rebaixes es va ampliar en plena crisi amb la idea que anirien millor les vendes”. Sònia Yebra, presidenta de l’Associació de Comerciants de l’Avinguda Meritxell, va afirmar que “estem d’acord a reduir-les, però hem de veure si les dates que comencen i finalitzen són les que nosaltres volem”. També es va mostrar favorable a la proposta Susagna Venable, de l’Associació de Comerciants de l’Avinguda Carlemany i Travesseres. “Mig any de rebaixes és molt, s’ha d’escurçar, però s’ha de veure com es fa”, va dir Venable.
De la seva banda, Francesc Camp proposa que es facin més esdeveniments com l’Andorra Shopping Festival, on les promocions van acompanyades de concerts, activitats o ofertes gastronòmiques.
EL SHOPPING FESTIVA ATRAU UN 10% MÉS DE VISITANTS
L’Andorra Shopping Festival, que va tenir lloc del 28 d’octubre al 13 de novembre, va atraure un 9,9% més de visitants el 2016 respecte a l’edició d’un any abans, va explicar ahir el ministre de Turisme, Francesc Camp. En total van arribar 359.329 persones al Principat en aquestes dates. La gran majoria, 256.559 persones, van ser excursionistes, és a dir, que venen a passar el dia a Andorra. En el cas dels excursionistes es van incrementar un 6,2% les entrades al país i se n’esperava un augment d’un 1,5%. Per nacionalitats, l’arribada d’espanyols va pujar un 14,4% i el dels francesos un 0,8%.
Pel que fa al nombre de turistes que pernocten com a mínim una nit al Principat, van venir 102.770 durant l’Andorra Shopping Festival. Això representa un augment d’un 20,4% respecte del 2015, mentre que el Govern preveia que l’augment fos del 4%. Principalment, l’increment es va donar entre els turistes espanyols, que va ser d’un 28,6% més que en l’edició anterior. Per contra, el nombre de turistes francesos es va reduir un 6,8% per aquestes dates.
Aquesta afluència de persones, va exposar Camp, també es va veure traduïda en l’ocupació hotelera, que a l’octubre va augmentar un 5,8% en relació al mateix mes de l’any anterior, i al novembre, un 16,6%.