reportatge

'Celebrities' a Andorra

Famosos francesos donen a conèixer el Principat al país veí del nord a través de les xarxes socials, amb què arriben a uns set milions d’internautes.

'Celebrities' a AndorraGUILLAUME SERVE

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Reconeguts cantants, humoristes, miss, actors, models o bloguers venen convidats a Andor­ra a passar les seves vacances i, a canvi, donen a conèixer el Principat el país veí a través de les xarxes socials. “Es tracta d’ensenyar el Principat a tot França i no tan sols a les zones properes”, explica el creador de la iniciativa, Guillaume Serve, que fa cinc anys que viu al país. Relata que abans anava a esquiar als Alps, però des que va conèixer el Principat aposta per aquest país, que “és un paradís” sobre la Terra. “A Andorra tens totes les infraestructures, pots fer de tot, esquiar, anar a la muntanya, però després tens els avantatges d’una ciutat”, assegura Serve.

Això el va portar a organitzar, amb Andorra Turisme, l’Andorra Winter Guest, que enguany arriba a la segona edició i que vol promocionar el país a través de famosos. Aquesta temporada, de desembre a febrer, vindran a Andorra l’actriu Sonia Rolland, la seva parella, l’actor i realitzador Jalil Lespert, la cantant Tal, la miss Europa 2006, Alexandra Rosenfeld, l’humorista Artus i els bloguers de moda Alia Chergui, Ali Suna i Caroline Receveur. A més, a final de febrer cinc miss franceses visitaran juntes el Principat.

Esquiar a Vallnord i Grandvalira, un vol amb helicòpter, anar amb trineu conduït per gossos, comprar, relaxar-se a Caldea, descansar en els millors hotels o gaudir la gastronomia andorrana són algunes de les activitats que realitzen les celebrities, que passen cinc dies al Principat.

Campanya digital

Durant les seves vacances al país, els famosos pengen fotos i posts a les seves xarxes socials, com ara Facebook, Twitter o Instagram. “Es tracta de crear continguts virals”, puntualitza Serve. De moment, encara falta que vinguin al país Artús, Receveur i les miss, però ja ha deixat un impacte de set milions de visites a internet. Amb això, va manifestar Serve, es volen donar a conèixer “tots els atractius” del país, on es pot realitzar qualsevol “tipus d’activitat”.

Atractius a banda, per Serve un altre dels avantatges d’Andorra és que és segur per viure. És per això que a Lespert li va encantar l’experiència com a convidat a Andorra i ara hi tornarà de turista. “Per ell aquí tot és perfecte, té dos nens, pot anar a esquiar i no té por de deixar-los. A més, li agrada molt el país”, destaca l’organitzador de l’Andorra Winter Guest.

Tot això, matisa, a prop de l’aeroport de Barcelona. “La gent de París desconeix que pots volar fins a Barcelona i dues hores després ets aquí”, argumenta Serve, que defensa que el Principat no és tan lluny com sembla.

Però més enllà d’això, Serve també ha organitzat una campanya sobre la imatge a Andorra a programes de les televisions franceses. En aquest sentit, l’11 de febrer el canal TF1 emetrà un reportatge de vuit minuts en què es veuran activitats que es poden fer al Principat. Hi vol transmetre la idea que Andorra “té preus baixos, però muntanyes molt altes”, així com que “és un país que pot créixer amb el turisme francès”. A més, han sortit vídeos de publicitat sobre el Principat en programes d’entreteniment gals. Amb aquesta campanya, de moment, uns 32 milions d’espectadors han pogut endinsar-se al país.

Les ganes de Serve de promocionar Andorra no acaben aquí. Amb vista a l’estiu s’està plantejant fer un pas més enllà i organitzar l’Andorra Summer Guest per portar famosos francesos durant tot l’any i no només durant la temporada de neu.

'Celebrities' a Andorra

tracking