instal·lació aeronàutica
El Govern preveu que l'heliport comenci a funcionar el 2019
El Govern preveu iniciar la urbanització de la zona aquest any i començar a construir la infraestructura el 2018
L’heliport nacional ha d’estar en funcionament l’any 2019. El Govern preveu iniciar les obres d’urbanització dels terrenys propers a FEDA aquest mateix any per tal de construir la infraestructura l’any que ve, perquè el següent ja hi puguin volar helicòpters. El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres Falcó, va assegurar ahir que l’executiu ha posat “tots els mitjans” per tal que no hi hagi cap imprevist i la infraestructura estigui feta d’aquí a dos anys. “No ens saltarem cap pas. Esperem que això pugui ser el 2019”, va resumir.
El ministre i el cònsol d’Encamp, Jordi Torres Arauz, van signar ahir el conveni de cessió gratuïta de la parcel·la on s’aixecarà l’heliport –és la unitat d’actuació Tresoles– pel qual el Govern assumirà els costos de totes les actuacions. Segons va detallar Torres Falcó, el procés consta de tres fases: la redacció d’un pla especial per alliberar els terrenys on s’ubicarà la infraestructura, la de la urbanització de la zona i la fase final de construcció de l’heliport. El Govern vol treure a licitació les obres d’urbanització abans d’acabar l’any. Uns treballs que, segons va assenyalar ahir el ministre, costaran dos milions d’euros –el cost total superarà així els cinc milions, ja que s’hi han d’afegir els 2,5 milions que valdrà la construcció de l’equipament i el milió per a la redacció del projecte–.
Torres Falcó va explicar que la setmana que ve el consell de ministres aprovarà treure a licitació la selecció de l’equip multidisciplinari que s’ocuparà de redactar el projecte. Paral·lelament, s’elaboraran més informes per analitzar les condicions mediambientals, aeronàutiques i tècniques per a la urbantizació de la zona. “Els estudis fets fins ara avalen que aquesta és la zona idònia”, va relatar el ministre, però amb els nous exàmens –que seran “molt més concrets”– “volem tindre la certesa que tot funcionarà”.
Fins a 6.000 metres quadrats
La instal·lació aeroportuària farà entre 4.000 i 6.000 metres quadrats, estarà ubicada en una zona industrial i acollirà helicòpters de com a màxim quinze places. Segons va recalcar el ministre, la ubicació “compleix tots els requisits importants”, com ara el de la centralitat, la dimensió, que estigui allunyada de les àrees habitades i la connexió terrestre als nuclis urbans de les dues valls. “Les connexions terrestres són molt bones. Està molt ben connectat a les dues valls”, va subratllar Torres, el qual va assegurar que el conveni de col·laboració amb la corporació és “el primer pas perquè la infraestructura sigui una realitat els propers anys”. El ministre va avançar que la realització de les obres es declararà projecte d’interès nacional. El ministre d’Ordenament Territorial va posar de manifest que ha estat “una infraestructura sensible a altres parròquies” i en aquest sentit va lloar “la predisposició” del comú i va dir que “és molt d’agrair” que hagin tingut una posició favorable. Torres va admetre que “l’emplaçament ha provocat molt debat”, amb referència a la polèmica que ha envoltat aquesta qüestió, però va assegurar que “és el més idoni”.
Revalorització de la zona
El cònsol encampadà, de la seva banda, va reconèixer que en conèixer la decisió del Govern d’estudiar erigir l’heliport a la parròquia, van plantejar si hi podria haver problemes amb les urbanitzacions properes, com ara la que es farà a la Cabeca, per culpa del sobrevol i les molèsties per soroll que se’n puguin derivar –que segons els estudis fets fins ara han de ser mínims–. D’aquesta manera, va remarcar que per això es van reunir amb els promotors.
En aquest context, va afirmar que “ho van valorar de forma positiva” perquè “van veure que l’heliport augmentarà el valor d’aquesta urbanització”. “Els mateixos promotors de la Cabeca hi estan interessats”, va dir el mandatari per saludar la iniciativa. És per això que Torres Arauz es va mostrar “molt satisfet” pel fet que la parròquia aculli una instal·lació que és “necessària”, “que fa molt temps que la societat ens demana”. “Finalment avui iniciem els treballs per tirar endavant la infraestructura i que sigui una realitat”, va concloure.
L'ESTACIÓ DE BUSOS PODRIA OBRIR A FINAL D'ABRIL
El ministre Torres va informar ahir que la darrera data que van donar les empreses concessionàries que s’ocupen de la gestió de l’estació nacional d’autobusos és el 30 d’abril. Amb tot, va avisar que “no tenim la pilota al nostre camp per donar una data concreta”, ja que depèn únicament de les companyies i no de l’executiu. No obstant això, va manifestar que el Govern està “ansiós” i vol “que es posi en funcionament al més aviat possible”. Respecte a la concessió de les línies de transport nacional regular de viatgers, el ministre va dir que “en un breu termini de temps” emetran una decisió sobre les ofertes de les quatre empreses que es van presentar. Segons va dir, actualment s’estan valorant per decidir a quina s’adjudica el servei.
COMPROMÍS SOBRE L'ÚS FINAL DE RADIO ANDORRA
Torres va assegurar ahir que abans que acabi l’any el Govern tindrà una decisió presa sobre l’ús final que haurà de tenir l’edifici de Radio Andorra. L’executiu complirà així el mandat del Consell General, que va encarregar al Govern que estudiï el cost i la viabilitat d’instal·lar RTVA a Encamp. El ministre va explicar que estan “fent els estudis tècnics i d’ubicació perquè aquest edifici pugui encabir la instal·lació”, i va assegurar que des de l’executiu “ho defensem”. En aquest context, va criticar que Liberals d’Andorra vulgui “capitalitzar” una reivindicació que DA ja “portava al programa i fa molts anys que se’n parla”. “S’han volgut capitalitzar una sèrie d’accions que pertanyen als ciutadans i el Govern ja està fent”, va etzibar.