EDUCACIÓ
Més reconeixement de l'FP a Espanya
Perquè els títols tinguin validesa cal superar un procés d’homologació
Les convalidacions dels títols de formació professional fora del país continuen sent una assignatura pendent. A països com França i Espanya, els alumnes del Principat han d’obtenir l’homologació dels seus certificats. El ministre Èric Jover va afirmar que s’està treballant amb el ministeri d’Educació espanyol per “automatitzar” els processos d’homologació. El titular d’Educació va assegurar que, malgrat que “en la majoria de processos d’homologació els resultats són positius, no deixa de ser una tasca feixuga”. En el cas del batxillerat general i el batxillerat professional no existeix aquesta complicació, ja que el Principat va arribar a un acord amb Espanya i França perquè reconeguin aquestes titulacions i permetin als estudiants accedir al seu sistema educatiu superior.
Això, però, no suposa un escull perquè el nombre d’alumnes que opten per la via de la formació professional vagi augmentant any rere any. De cara al curs 2017-2018, el centre de formació professional d’Aixovall preveu que el nombre d’estudiants creixi un 5% respecte al curs actual. Aquesta és l’estimació que va fer ahir el ministre d’Educació durant la visita a la jornada de portes obertes del centre. “Hi ha un interès creixent”, hi va afegir Jover. Enguany fins a 214 joves estan cursant els estudis presencials per obtenir el diploma d’ensenyament professional (DEP) i el títol de batxillerat professional (BP). L’interès queda palès amb l’augment acumulat de fins al 64% d’alumnes en els últims cinc anys al centre.
D’altra banda, Jover va destacar la posada en marxa, aquest curs, del projecte pilot Tàndem, que pretén desenvolupar un model propi de relació amb les empreses que vagi més enllà de les estades formatives i que fomenti la innovació i l’emprenedoria. El ministre d’Educació va assegurar que existeix “un ampli ventall” d’empreses públiques i privades. Amb tot, Jover va mostrar la voluntat d’ampliar l’oferta. “Hem de vendre un win-win. Les empreses han de veure que, a banda de ser valuoses per als estudiants, també són útils per a elles i que això els pot ajudar a avançar.”