infraestructures
Simulacions de vol a l'aeroport de la Seu per les aproximacions amb GPS
L’aeroport d’Andorra-la Seu acollirà a partir de les 11.30 hores una sèrie de vols de simulació d’aproximació instrumental amb un ATR 72-500, un avió que ja ha operat amb anterioritat a l’aeroport amb capacitat de 70 places. La prova consistirà en vols d’aproximació damunt l’espai aeri de l’aeroport seguint els circuits definits en els estudis i fent vols d’aterratge i enlairament amb càrrega fictícia de passatgers. L’objectiu final de les proves és avançar en el canvi de les aproximacions visuals que hi ha actualment a instrumentals mitjançant el sistema GPS. Per fer-ho cal l’autorització de l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), que depèn del govern espanyol.
La Generalitat va demanar aquesta autorització a l’AESA i aquesta va indicar a Aeroports de Catalunya que per implementar aquest sistema calien informes tècnics de viabilitat. Una vegada fetes les proves avui i registrades totes aquestes, hi tornarà a haver reunions amb l’AESA per sol·li- citar la seva validació i aprovació. Un cop s’aprovi aquests tipus de vols instrumentals caldrà que Enaire (Navegació Aèria) validi el projecte que posteriorment l’haurà de validar la direcció General d’Aviació Civil i el ministeri de Defensa.
En un comunicat de premsa, la Generalitat informa que ja s’han realitzat els informes teòrics que demostren la viabilitat dels vols instrumentals a l’aeroport i que ara calia fer les proves reals in situ per finalitzar els mateixos.