salut
Campanya de sensibilització contra el càncer de mama
L’Assandca promourà una acció sobre la rellevància de la detecció precoç
L’Associació Andorrana contra el Càncer (Assandca) engegarà aviat una campanya per conscienciar la ciutadania sobre la importància de la detecció precoç del càncer de mama, i ho farà amb l’ajuda de la recaptació de l’espectacle Mamapop. L’acte d’entrega d’un xec de 5.000 euros per part de Mamapop a Assandca va tenir lloc ahir. L’entitat els invertirà en l’edició d’uns tríptics amb imatges sobre possibles símptomes de la malaltia per conscienciar sobre la importància de la detecció precoç i que distribuirà en espais públics.
El passat 11 de març l’espectacle Mamapop va arribar per primer cop a Andorra amb l’objectiu de donar suport a la recerca i prevenció del càncer de mama, a més d’oferir al públic la diversió d’un espectacle musical de gran format. El director de Mamapop, Manel Simon, va explicar que van aconseguir la presència de més de 800 persones, i més de 90.000 visualitzacions dels vídeos previs de promoció, en què es van implicar un gran nombre de personalitats polítiques i socials del país. Finalment, s’hi van recaptar 5.000 euros per Assandca.
El president de l’associació, Josep Saravia, va informar que també aprofitaran aquests diners per invertir-los en el programa de transport sanitari que trasllada els malalts a Espanya per poder rebre el tractament, i es treballa també per poder desplaçar-se a França.
Des de l’organització de l’espectacle es van mostrar molt satisfets perquè han superat força les expectatives previstes, i per tant no dubten que hi haurà una segona edició, tot i que no han volgut avançar la temàtica.