infraestructures
Els arquitectes veuen l'estació mal projectada
Consideren que “no s’ha fet bé la feina” i que hi ha hagut entrebancs que han retardat la finalització de les obres
El Col·legi d’Arquitectes creu que els condicionaments que s’han hagut de fer a la nova estació d’autobusos, com ara la instal·lació d’una tanca metàl·lica i d’altres elements de senyalització, com un semàfor per millorar la circulació, són fruit d’una “mala planificació”. La tanca, que farà 1 metre d’alçada i 120 metres de llargada, servirà per separar la zona de via pública i la dels autobusos i evitar, així, la presència de vianants per la zona de trànsit d’autobusos. De moment, però, encara no se’n sap el cost.
Des del Col·legi apunten que hi poden haver imprevistos en qualsevol obra, però del que es tracta és de “minimitzar-los”. El col·lectiu, que ja va alertar de les deficiències i fins i tot de les incongruències de la nova estació, creu que “no s’ha fet bé la feina”, i que si hi ha hagut entrebancs que han retardat la finalització de l’obra ha estat perquè no s’ha fet “una bona planificació”. Afegeixen que els anuncis dels últims dies “reflecteixen allò que ja prevèiem”.
Des del Col·legi segueixen reclamant que es convoqui un concurs per a l’estació. El col·lectiu està pendent de la demanda que van presentar a la Batllia contra la licitació dels treballs. “Hi ha hagut una manca de comunicació i l’únic que volem és que el plec de bases surti bé als concursos, que és un punt que sempre es demana a les administracions”, expliquen des del Col·legi.
Tècnics del Govern van estar dimecres a l’estació per prendre mides de cara a l’aixecament de la tanca metàl·lica. Encara no s’ha concretat quan s’instal·larà, però l’objectiu és que estigui finalitzada dins dels terminis previstos en què es va anunciar que estaria enllestida, és a dir, entre finals de mes i la primera setmana de maig. Segons el cap d’estació d’autobusos, Jaume Vidal, la nova tanca no dificultarà les maniobres dels conductors, ja que es desplaçarà uns centímetres més respecte a les tanques provisionals que es van fer servir dimarts per fer les diferents simulacions de circulació. Durant aquestes proves, es van utilitzar els autobusos més llargs, de 15 metres, i no es va notificar cap problema. D’altra banda, també s’ha decidit que es prohibirà aparcar al vial, i per tant es retirarà una senyalització que hauria hagut de permetre l’estacionament durant un temps màxim de quinze minuts. Vidal també va explicar que està previst que entre finals de la setmana que ve i principis de l’altra es facin més simulacions de circulació ja amb tot el sistema informàtic, fet que permetrà tenir les primeres valoracions sobre funcionament real de la nova instal·lació. El cap d’estació espera que s’arribi a un acord per crear una nova parada de busos urbans prop de l’estació que permeti enllaçar amb les destinacions internacionals.