reportatge

El drama dels refugiats, visible a la tartera del Carroi

Com a formiguetes enfeinades, els artistes participants a la segona Biennal de Land Art s’han posat mans a l’obra.

El drama dels refugiats, visible a la tartera del CarroiFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Obrirà les simbòliques portes el dia 28, divendres, amb un acte inaugural a l’antiga fàbrica de llanes d’Escaldes-Engordany, però la segona edició de la trobada que va posar en marxa Pere Moles, i de la qual continua sent comissari, ja s’està movent. Molt visible comença a ser ja la proposta de Marc Sellarès a la tartera del Carroi, Som, amb dues figures que recorden el drama dels refugiats i que des de dilluns es van perfilant a poc a poc. La iniciativa artística de Sellarès ocuparà el mateix indret que en la passada edició va allotjar la intervenció sens dubte més polèmica: la línia blanca de l’arquitecte Miquel Mercè. Una proposta que va aixecar molt debat i polseguera entre la ciutadania, i que també va ser objecte d’uns vàndals que es van enfilar a la tartera per destrossar-la. Sellarès, que pren el relleu, es va fer molt conegut entre el públic en general després del bosc de creus que va crear a Òdena: Sellarès, bomber de professió, va voler fer una intervenció per cridar l’atenció sobre els incendis forestals i en aquell indret, feia poc arrasat per les flames va crear un conjunt colpidor.

La Biennal de Land Art, que s’allargarà fins al 28 d’agost, està articulada enguany per un itinerari, batejat com Camí dels Drets Humans, que creuarà el país i on els artistes s’afanyen ja, com Sellarès, a construir les instal·lacions in situ. Entre les que treballen, la jove escultora andorrana Emma Regada, que inaugurarà la peça, Llitgam, demà al mirador del Roc del Quer.

El drama dels refugiats, visible a la tartera del Carroi

tracking