telecomunicacions

Nova incidència en el servei de telefonia fixa d'Andorra Telecom

Alguns clients residencials es van veure afectats per una avaria entre les vuit i les onze del matí

Andorra TelecomANA

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El servei de telefonia fixa es va veure afectat ahir al matí, cap a les 8, per una nova avaria. Es va registrar una degradació progressiva del servei fins arribar a afectar la telefonia residencial, “però no la majoria de serveis de telefonia fixa específics d’empresa”, tal com van informar des de l’operadora. L’avaria va ser resolta cap a les onze del matí, segons Andorra Telecom.

Tal com van informar des de l’operadora, els problemes es van originar a la xarxa de transport de telefonia fixa de la central de la Massana, que també va ser la que es va veure afectada dijous passat. De fet, fa dos dies es va procedir a bascular el trànsit de telefonia cap a la central de la Comella, que va actuar com a back up i en paral·lel es va treballar en la resolució de l’avaria de la Massana, que va quedar solucionada a la matinada. Un cop solucionat, es va mantenir el monitoratge del sistema i al llarg del matí d’ahir es va detectar la nova avaria, un problema “col·lateral”, segons Andorra Telecom, que no era “detectable” fins que un volum d’usuaris es va connectar a la xarxa. Mentre es resolia l’avaria va entrar en funcionament novament com a back up la central de la Comella, i paral·lelament es va treballar en la recuperació del servei. Cal destacar que també hi va haver una afectació “aleatòria” en la telefonia mòbil.

Malgrat que l’avaria es va produir en horari laboral, fonts de la Confederació Empresarial, de la Cambra de Comerç i de l’Empresa Familiar Andorrana van assegurar al Diari que no havien rebut queixes dels seus membres pels problemes amb la telefonia.

tracking