El programa de suport als emprenedors que organitzen per tercer any MoraBanc i Ship2B canvia el format per poder assegurar que més projectes inicials puguin arribar a desenvolupar-se. Així ho van explicar les responsables del programa, la directora de màrqueting i comunicació de MoraBanc, Mireia Maestre, i la project manager de Ship2B, Olga Porro, en la presentació que van fer ahir a la seu social de l’entitat bancària. Ambdues van explicar que les edicions anteriors es presentaven molts projectes a la fase inicial que després no es materialitzaven, de manera que ara han buscat un nou sistema perquè tinguin més consistència i s’hi pugui seguir treballant encara que siguin descartats.
Aquest mes s’obrirà la convocatòria perquè les empreses puguin presentar els seus projectes i els seleccionats rebran consell de Ship2B per millorar la seva proposta. A la segona fase només hi accediran els quatre millors i consistirà en una sessió de treball presencial amb diferents mentors i experts que ajudaran a concretar els projectes i elaborar el pla d'acció. Aquesta fase inclourà un Demo Day en què es presentaran els plans de treball i un jurat donarà el premi al guanyador, que podrà participar en un programa de quatre mesos d’acompanyament intensiu que es farà a Barcelona.
Des de Ship2B esperen que enguany es presentin entre 20 i 30 projectes amb l’ànim de saber que hi ha més de 100 mentors per ajudar-los i més de 400 inversors potencialment interessats a fer realitat el projecte. En les dues edicions anteriors, aquest programa va ajudar a accelerar quatre dels projectes guanyadors.