sistema educatiu

Impuls al Col·legi del Pirineu amb l'accionariat d'Alma Learning

El grup educatiu internacional Alma Learning Group esdevé l’accionista majoritari del centre

Impuls al Col·legi del Pirineu amb l'accionariat d'Alma Learning

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El grup internacional d’educació privat Alma Learning Group serà l’accionista majoritari del Col·legi Internacional del Pirineu. L’acord, que es va segellar dimecres, aportarà un nou impuls al centre massanenc, que forma part del sistema educatiu espanyol tant en l’àmbit docent com en la seva expansió internacional.

Amb l’arribada del nou grup, les famílies que ho demanin podran inscriure els seus alumnes tant al batxillerat internacional com al batxillerat francès per tal que puguin tenir una homologació paral·lela al títol espanyol. La previsió és oferir aquesta possibilitat de manera presencial a partir del curs 2018-2019. Un dels altres canvis més significatius és la major presència de la llengua francesa al pla d’estudis, que se sumarà a l’aprenentatge que ja es feia fins ara en català, castellà i anglès. Un altre objectiu és la instauració de grups reduïts de revisió de diferents assignatures i també de preparació d’exàmens durant les vacances escolars o fins i tot a la tarda després de l’escola.

La docència s’impartirà sota la filosofia del grup educatiu francès Hattemer, basat en un mètode “clàssic i tradicional”, segons el president d’Alma Learning Group, Pierre Lansonneur. “Pedagògicament, fa falta que mantinguem els nivells de qualitat desitjada per la família Saludes i per tots els professors”, va dir Lansonneur, que va presentar l’acord a què han arribat amb la família Saludes a les famílies de l’escola. “No ho canviarem tot d’un dia per l’altre i no hi haurà cap revolució, perquè l’escola té una molt bona reputació”, va afegir. Lansonneur va apuntar que una de les altres línies en què treballa el nou grup és modernitzar qüestions relacionades amb el material informàtic, la logística i la millora del local.

Estades a l'estranger

La intenció del nou grup és també augmentar la capacitat de l’internat per augmentar el seu reconeixement internacional i atraure famílies europees i d’altres indrets del món perquè hi inscriguin els seus fills. De fet, Lansonneur va explicar que la fita és doblar en uns tres anys la capacitat actual del Col·legi Internacional del Pirineu, que actualment compta amb 304 alumnes. A més Alma Learning Group avança la possibilitat que els alumnes del col·legi facin estades en altres centres que té el mateix grup al Regne Unit i França.

Pel que fa al manteniment de l’equip educatiu, Lansonneur va explicar que “no hi ha canvis previstos”, i va afegir que “el col·legi ha de funcionar amb els professors que hi ha”. Malgrat que Pierre Lansonneur va explicar que el fet de mantenir el professorat no va ser una condició sine qua non, va explicar que el seu objectiu és “continuar l’obra que va desenvolupar el senyor Saludes i no destruir-la”.

L’adquisició suposarà una inversió de fins a vuit milions d’euros els pròxims deu anys. Alma Learning Group ostenterà el 75% del capital, mentre que la família Santuré en tindrà el 25%. Per la seva banda, la família Saludes ja no continuarà com a accionista tot i que l’esposa del fundador del col·legi, Caterina Guerrero seguirà com a presidenta d’honor.

El Govern va fer ahir una valoració “molt positiva” sobre l’arribada d’Alma Learning Group i creu que suposarà una “important inversió per als pròxims anys” i que “reforçarà el missatge d’obertura a l’estranger que s’està potenciant des dels diferents ministeris”. A més, creu que incrementa l’atractiu que pot tenir per potencials inversors estrangers i les seves famílies.

Alma Learning Group compta amb fins a 1.300 alumnes presencials repartits en tres escoles a (dues a París i una a Londres). A més, també imparteix docència a distància a 5.000 alumnes i ofereix fins a 250.000 hores anuals de reforç acadèmic i té un abast de fins a 142 països.

MÈTODE CLÀSSIC I TRADICIONAL

Lansonneur va explicar que la docència que s’impartirà al centre està basat en un mètode “més clàssic i tradicional de la gramàtica, les matemàtiques i les ciències”. El president del grup creu que és important valorar com a complement les aportacions de la innovació tecnològica i pedagògica, però no ho considera una prioritat. “Som partidaris d’un aprenentatge estructurat i progressiu, tot i que això no vol dir que no ens hàgim d’adaptar a factors tecnològics com ara la informàtica, però és més aviat un complement”, va dir Lansonneur.

Impuls al Col·legi del Pirineu amb l'accionariat d'Alma Learning

tracking