transports

Marsol exigeix que el bus de la Seu s'aturi a l'Estació Nacional

La cònsol major critica que els autocars internacionals no parin a l’equipament nacional i considera que han d’arribar a Escaldes només provisionalment

Marsol exigeix que el bus de la Seu s'aturi a l'Estació NacionalFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La cònsol major d’Andorra la Vella, Conxita Marsol, rebutja que els autocars que venen de la Seu d’Urgell no parin a la nova estació d’autobusos i considera que la línia urgellenca hauria de finalitzar a la capital i no a Escaldes-Engordany. Malgrat que fa 65 anys que la ruta de la Seu a Escaldes clou a la plaça de Caldea, la mandatària de la capital defensa que un cop inaugurada l’estació nacional els autocars haurien de parar i finalitzar al nou equipament i d’allà els viatgers haurien d’agafar les línies regulars per arribar a la resta del país. Marsol critica que després de la inauguració de la infraestructura s’hagi permès a la companyia Hispano Andorrana mantenir el trajecte que tenia abans i no parar a la nova estació. D’aquesta manera, creu que només s’hauria de deixar que arribés a Escaldes-Engordany com a mesura provisional mentre no s’hagi acabat de definir la xarxa de línies locals.

“M’ha sabut greu que hi hagi canvis de bon començament i alguns busos no parin a l’estació nacional. Em costa d’entendre i no ho trobo normal”, va manifestar Marsol en declaracions al Diari, on va expressar que “no entenc que les línies internacionals no parin a l’estació nacional d’autobusos, que acabem d’inaugurar”. Marsol va explicar que entendria que els busos de la Seu arribessin a Escaldes però només “momentàniament”, mentre el sistema de línies regulars no estigui concretat, però que un cop solucionat aquest tema la idea és que “s’utilitzin els busos nacionals per arribar a la resta del país”.

Canvi de freqüències

El Govern va fer marxa enrere per permetre que la Hispano Andor­rana mantingués el seu recorregut tradicional per no variar la freqüència de viatge. Un fet que condemna Marsol, que creu que s’hauria de “trobar un altre sistema”, i demana al Govern que insti la companyia a trobar una solució i modificar l’itinerari perquè “no és lògic que un bus que ve de la Seu no pari a l’estació nacional”. “Si encara no tenim aclarit el tema de les línies nacionals i ha de pujar a Escaldes d’acord, però provisionalment. A l’estació d’Andorra la Vella hi ha de parar sí o sí”, va sentenciar.

A més, va criticar que aquesta qüestió no es resolgués abans d’inaugurar l’equipament. “No sé per què no s’ha plantejat abans, aquesta empresa ho ha plantejat ara a fets consumats”, va lamentar, avisant que “no m’agradaria que això [no aturar-se a l’estació] es convertís en un precedent”, ja que “al final no s’entendria perquè s’ha fet aquesta estació”. Segons Marsol, l’estació nacional d’autobusos ha de ser “la destinació final” dels trajectes i “a partir d’aquí agafar el transport nacional per anar a altres parròquies”.

Contrària al criteri de govern

Marsol es va mostrar contrària al criteri instaurat pel Govern de deixar que els autocars de trajectes internacionals de menys de 50 quilòmetres no hagin de parar necessàriament a l’estació. A parer de la cònsol major, “és un sistema que no m’acaba de convèncer” perquè “tots els busos que venen d’Espanya o França de línies regulars han de parar a l’estació nacional d’autobusos”. La mandatària va remarcar que la xarxa de línies locals, que segons va anunciar l’executiu hauria d’estar enllestida a l’estiu, hauria de procurar que les diferents rutes estiguin ben coordinades per tal de no produir llargues esperes. “Hauria de quedar ben coordinat i ben organitzat”, va destacar, tot refermant que “tenim capacitat suficient per poder-ho fer i el Govern hi està treballant”. En espera que la xarxa interna no estigui ben concretada, però, la política opina que “no costaria res fer parar els busos a l’estació central”.

La governant de la capital va reconèixer que aquesta no és una preocupació dels ciutadans, però va esgrimir que “com a cònsol he de vetllar pels interessos de la par­ròquia i crec que el fet que una línia regular no pari a l’estació central ens perjudica”. “No voldria que es convertís en una norma”, va concloure.

tracking