INFRAESTRUCTURES
El Govern reitera que el projecte de l'heliport seguirà endavant
Els posicionaments del Govern i de la plataforma contrària a l'heliport de Tresoles continuen en el mateix punt després de la reunió que han mantingut avui al matí
La reunió d'una hora i mitja entre el ministre d'Ordenament Territorial i els membres de la plataforma contrària a l'heliport de Tresoles no ha servit per acostar posicions. Els detractors del projecte consideren que ha estat una reunió "dura", que no ha servit per calmar els seus neguits sinó al contrari, ja que asseguren que encara se n'han creat de nous. Així, han incidit en el fet que els helicòpters monoturbina no entrarien per la ruta sud sinó que "donarien una volta i entrarien per Encamp". Això, segons el portaveu de la plataforma, Alfons Miralles, farà que hi hagi "encara més veïns afectats". Sobre aquesta qüestió, el ministre Jordi Torres ha aclarit que, tal com ja es va dir inicialment, els helicòpters que arribin pel sud seran biturbina, per oferir més seguretat, i els del nord seran monoturbina.
Un altre dels neguits de la plataforma fa referència al pressupost per a la redacció del projecte de construcció i direcció d'obres, que ascendeix a més de 3 milions d'euros, una xifra que consideren "infravalorada", de manera que auguren un "sobrecost important".
Els detractors de l'heliport han lamentat que el ministre s'hagi fet acompanyar per una "bateria de tècnics que segurament en saben molt més que nosaltres", i consideren que l'administració "vol passar per sobre de tota la resta com una piconadora", tenint en compte que "és difícil contradir arguments tècnics". Així, demanen la suspensió del projecte, "que s'aturi definitivament i que passem a una altra etapa, perquè l'heliport aquí és un risc per al subministrament elèctric del país".
En canvi, el ministre considera que durant la trobada s'han escoltat els seus neguits i inquietuds, perquè "una plataforma que ha recollit 1.500 firmes s'ha d'escoltar", i s'ha compromès a lliurar-los els informes aeronàutics que han sol·licitat. Malgrat tot, Torres ha reiterat que el projecte tirarà endavant sempre i quan tots els informes que es vagin rebent siguin favorables, ja que "en cap cas volem fer res que no sigui segur", i ha recordat que per més seguretat es demanarà un nou informe de validació final als aeronàutics francesos. Davant d'aquest compromís, Miralles considera que "el primer informe negatiu són les 1.500 signatures", i que el projecte s'ha d'aturar.
Finalment, la plataforma ha demanat al Govern els informes que en el seu moment van fer descartar la zona de la Borda Vidal com a emplaçament per a l'heliport, ja que troben que és una ubicació on no se sobrevolaria cap zona habitada. No obstant, el ministre ha dit que aquesta ubicació no es tornarà a posar sobre la taula perquè els informes ho van desaconsellar ja que s'havia de fer una insfraestructura "molt complicada", i perquè estava just al costat de la frontera, "on no tenim sobirania". Així, segons ha indicat Torres, "si l'estat espanyol fes qualsevol tipus d'obra, ja no tindria sentit fer un heliport en aquella zona".