servei de comunicació
El 'Call Center' d'Andorra Telecom tindrà 80 empleats a final d'any
El centre d’atenció de trucades d’Andorra Telecom preveu augmentar el nombre d’empleats i clients i duplicar la facturació fins a arribar als 1,5 milions
El centre d’atenció de trucades impulsat per Andorra Telecom, l’anomenat Espic, preveu arribar als 80 treballadors a fi d’any, quan en faci quasi dos de l’inici de l’activitat a l’edifici Els Arcs de la Massana. El primer contact center d’Andorra va començar a caminar el febrer del 2016 amb 28 teleoperadors i donant servei a tres empreses. Un any i mig després, el que fou el primer projecte de diversificació d’Andorra Telecom impulsat amb la companyia catalana MST Holding ha arribat als 60 treballadors i a les deu empreses client, cinc de nacionals i cinc d’internacionals, entre les quals hi ha Vallbanc, Caldea o Pyrénées en el primer grup i D-link, Masmovil i Indo Optical en el segon.
El director general d’Andorra Telecom, Jordi Nadal; el director general adjunt de la companyia, Antoni Ambatlle, i el director de l’Espic, Joan Foix, van explicar ahir en declaracions als mitjans de comunicació des de les instal·lacions de la Massana que el creixement també s’ha palpat a nivell econòmic. L’Espic va arribar al maig d’aquest any al mateix nivell de facturació que en tot el primer any de vida, al voltant de 600.000 euros. És per això que els responsables del servei preveuen arribar a 1,5 milions de facturació aquest 2017. “És un projecte consolidat i clarament d’èxit”, va proclamar Nadal, el qual va assenyalar que “hem assolit totes les expectatives que teníem”.
Nadal va apuntar que el servei va tancar l’any amb un benefici de 49.000 euros, resultat que va qualificar d’”excel·lent”, i va destacar la importància que la meitat d’empreses a qui el call center presta servei siguin internacionals. Foix, de la seva banda, va dir que “les perspectives són boníssimes” i va posar de manifest que l’Espic ha assolit uns resultats que una empresa novella sol atènyer als tres o quatre anys. “L’evolució ha estat impressionant. Ni m’ho plantejava d’arribar on s’ha arribat”, va dir.
Contractacions al setembre
L’Espic preveu créixer en nombre de treballadors i de clients. Segons va detallar Foix, “hi ha molts projectes engegats i moltes propostes arrencades”. Al setembre es posaran en marxa quatre projectes de telemàrqueting que ja estan tancats i l’objectiu és adquirir més especialitat en la venda, a banda de l’atenció al client, per tal que les empreses contractin més campanyes. En aquest sentit, va precisar que “al setembre potser tindrem 13 o 14 empreses i si surt tot acabarem l’any amb 15 o 16”. Tot i que no va poder precisar quin, va remarcar que algun projecte serà “d’envergadura” i requerirà “moltes contractacions de cop”. Foix va atribuir l’auge al fet de tenir darrer Andorra Telecom i MST Holding, “empreses punteres que fan que tinguem una infraestructura molt important i d’última generació”.
Nova planta
Un creixement que ha comportat que l’Espic, que té el centre d’operacions a la tercera planta d’Els Arcs, hagi hagut d’ampliar-se també a la segona planta, on hi caben encara una quarantena de treballadors més. En tot cas, Nadal va indicar que “esperem omplir aquesta planta i obrir una nova ubicació”. A la tercera planta s’hi realitza el servei d’atenció al client, on també hi ha una sala per fer les proves de les incidències notificades pels usuaris que tenen relació amb els productes informàtics de TP-link. En aquest cas hi ha un equip de setze teleoperadors només dedicat a aquesta empresa que ofereixen servei a tota Europa, ja que al call center atenen en català, castellà, francès, portuguès i anglès. En el cas de Masmovil s’hi dedica un equip de deu persones que a més fan telemàrqueting, i per a Indo Optical hi treballen cinc persones.
En el terreny nacional, amb Vallbanc hi ha destinat un equip de quatre persones que fan atenció al client, en el cas de Caldea s’efectuen també reserves i pel que fa a Pyrénées s’actua com a centraleta del departament de venda de vehicles.