esports de neu

La FIS veu “imprescindible” la plataforma de Soldeu

L’homologador de la FIS Jordi Carbonell afirma que sense l’estructura no es podria albergar la Copa del Món del 2019

La FIS veu “imprescindible” la plataforma de SoldeuXavier Pujol

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L’homologador espanyol de la Federació Internacional d’Esquí (FIS) Jordi Carbonell, que va revisar ahir la pista de l’Avet de Soldeu de cara a la Copa d’Europa del 2018, va deixar ben clar que “la plataforma pel que fa a la Copa del Món del 2019 sí que és imprescindible”. Carbonell va explicar que els deures que va venir a fer al Principat “no tenen res a veure amb aquesta estructura que s’està construint”, però va poder assegurar que “per a la cita europea no és necessària, ara bé, per a la mundial, que comporta una logística més important, sí”. El treballador de la FIS va donar la seva visió des del vessant de l’esportista explicant que hi haurà un “salt de qualitat considerable en una pista que destaca per la tècnica”, arran que la zona d’arribada i per tant de frenada dels esquiadors serà més llarga i els equips assoliran comoditat, ja que ho tindran tot a la vora i podran treballar millor. A més, va detallar que “aconseguirem guanyar desnivell i conseqüentment unes deu portes [quatre a dalt i sis a baix]”.

Jordi Carbonell també va citar la seguretat dels espectadors, però qui va mostrar-se totalment contundent va ser el membre del comitè organitzador amb càrrec de director de la mateixa cursa, Jordi Pujol. “El 2012 vam organitzar una Copa del Món femenina. Es van instal·lar unes graderies i va ser tot bastant just. A quinze graus sota zero i fort vent es van reunir entre 4.000 i 5.000 persones, mentre que si hagués fet bon temps potser n’haurien vingut entre 10.000 i 12.000”, va comentar Pujol, qui dona aquestes dades per argumentar la raó i necessitat de la plataforma.

Complir els estàndards

La FIS ja els va advertir que per a una altra ocasió haurien de fer quelcom per estar a l’altura i pel que fa a enguany va reconèixer que “en seguretat dels esportistes i públic per a una evacuació o qualsevol cosa no complim els estàndards que ens demanen i per aquest motiu és certament vital aquesta obra”. Cap dels dos va comentar res sobre el trencament de Grandvalira arran de la polèmica que desperta la construcció, senzillament perquè van coincidir que és una qüestió que no els pertoca i “empresarial”. Els que alhora veuran amb bons ulls l’aixecament seran els mitjans de comunicació audiovisuals d’arreu, que ja ho tenen tot coordinat amb els race directors.

Un cop estigui finalitzat el muntatge –previst per a l’inici de la campanya d’esquí 2018-2019–, com que s’haurà produït una modificació, un homologador tornarà a visitar el país per “verificar que el que nosaltres li presentem compleix les normes”, va manifestar Pujol, que va especificar sobre les fases que actualment el que estan fent els operaris és treure la terra vegetal, portar-la cap amunt i “un cop acabin els moviments del sòl tornar a posar-la, ja que així sortirà de nou l’herba i es compliran els criteris estipulats per Medi Ambient”. El cap de maquinària d’Ensisa, Sebastià Plaza, va puntualitzar que “s’està decapant la terra i la primera preparació serà fer els micropilots per als recolzaments de les bigues de la plataforma, i la següent fase consistirà a anar construint els murs de contenció i calcular les mides. Hi ha tres empreses implicades en el projecte que s’estan encar­regant de la part tècnica i fins aquí puc llegir”. En relació amb la tasca principal de rehomologació a la pista de l’Avet, la darrera es va fer el 2007 i com que s’ha de dur a terme cada deu anys tocava una revisió per poder continuar albergant proves tècniques internacionals. L’empleat de la FIS, després de mirar les sortides, l’amplada, alçada i xarxes de seguretat, va manifestar que “ha anat molt bé”. L’informe el va enviar anit i dilluns arribarà a l’organisme.

Els motius

L’any 2012 per a la Copa del Món femenina es van instal·lar unes graderies per al públic que “no van estar a l’altura de l’esdeveniment”.

El director de la cursa, Jordi Pujol, recorda que fa cinc anys es van reunir quasi 5.000 persones amb mal temps i aquesta xifra podria augmentar de manera considerable.

La FIS va advertir el comitè organitzador que de cara a futurs esdeveniments tocaria canviar alguna cosa per millorar.

Els estàndards en seguretat marcats pels corredors i els aficionats, en cas d’evacuació o una altra emergència, sense aquesta estructura no es compleixen en la seva totalitat.

La federació internacional, en boca de l’homologador Jordi Carbonell, deixa ben clar i sense cap tipus de dubte que si no hi ha plataforma no se celebra al país la Copa del Món del 2019.

“Un salt qualitatiu” a la frenada i guanyar més portes pel major desnivell.

tracking