Infraestructures
L'empresa que gestiona la seguretat del Prat també ho fa a l'aeroport de la Seu
El contracte per als propers dos anys està en aquests moments en procés de licitació
Eulen, l’empresa que gestiona la seguretat de l’aeroport del Prat i en la qual la vaga dels treballadors està comportant cues d’hores a la zona de control de passatgers de la infraestructura catalana, també s’encarrega de fer aquestes tasques al d’Andorra-la Seu d’Urgell. La Generalitat de Catalunya la va contractar el 2013 per fer aquesta tasca a l’aeroport de Lleida-Alguaire i el 2015 va tornar a guanyar el concurs públic per seguir fent-ho. També gestiona la seguretat de l’aeroport d’Andorra-la Seu des que el mateix va passar a ser comercial fa dos anys. Actualment, Eulen continua fent aquesta feina a les dues infraestructures aèries, tot i que la Generalitat de Catalunya està licitant la gestió de la seguretat dels dos aeroports a partir del 2017.
D’altra banda, sembla que la vaga que està afectant milers de passatgers que volen superar el control de seguretat per volar a l’aeroport del Prat estaria més a prop de resoldre’s. Eulen va acceptar ahir la proposta presentada per la Generalitat per desbloquejar el conflicte, document que el comitè va considerar “insuficient”, però que demà se sometrà a votació durant l’assemblea de treballadors. Es tracta d’una proposta amb millores laborals i salarials que ofereix, entre altres mesures, un augment de fins a 200 euros mensuals per treballador i la incorporació d’un cinquè vigilant a cada filtre de seguretat de l’aeroport. La proposta del departament de Treball implica un augment salarial mitjà de l’11,5%: del 17,83% per als treballadors de nova incorporació i del 8,28% per als antics.
Eulen, que fins ara oferia als empleats un augment màxim de 155 euros al mes, accepta aquesta proposta, però considera que és “desproporcionada”. L’empresa també accepta altres propostes que haurà d’acabar d’acordar amb el comitè que representa els treballadors i que impliquen la incorporació de nous empleats.