Les matriculacions del mes d’agost reflecteixen un increment de vendes de l’11,6% respecte a l’any anterior. A més, si es compten els darrers dotze mesos, la variació percentual s’enfila fins créixer un 21,6% respecte al mateix període anterior. Aquestes dades, però, no alegren excessivament els representants del sector, ja que “mantenen la tònica d’aquest 2017, és a dir, un creixement molt baix”, va afirmar un d’ells. Per la seva banda, Daniel Estragués, de Toyota Motors, va corroborar la frase del seu company tot afirmant que les dades “són igual de tristes que sempre. Són molt baixes i encara que hi hagi creixement quan vens de tan avall no és significatiu”, hi va afegir.
En total s’han matriculat 299 vehicles, 200 dels quals eren turismes, i això es tradueix en 25 unitats més. Estragués creu que aquest repunt cal mirar-lo amb optimisme perquè “són dades millors que les de l’any passat, però tenint en compte d’on venim encara ens falta molt. En el meu cas ha estat un estiu fluixet però entenc que a algú li haurà anat millor”. Un altre dels representants es va lamentar de la mala situació del sector, “que ja fa massa anys que dura. Potser la recuperació econòmica encara no ha arribat realment”, va comentar.
Els cotxes elèctrics tampoc no estan salvant la situació, almenys com voldrien els directius dels concessionaris, encara que també han crescut en vendes. Se n’han matriculat 127 entre elèctrics 100% i de gasolina o gasoil endollables i no endollables. Per Estragués, “és una pena que els híbrids no endollables quedin fora de les ajudes, perquè Toyota va ser de les primeres marques a optar per fer cotxes elèctrics però el Govern ha pres una decisió ideològica i aquest tipus de vehicles no entren a les ajudes”.
Segons Estragués, els venedors de cotxes són els primers a notar la recuperació, així que “estarem atents”.