Equipaments
El govern espanyol avalua la seguretat de la instal·lació del GPS a l'aeroport de la Seu
El ministre d’Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya, i el ministre espanyol de Foment, Íñigo de la Serna, es van reunir ahir a Madrid per abordar l’estat en què es troba la instal·lació del sistema GPS a l’aeroport d’Andorra-La Seu d’Urgell per tal de permetre els anomenats vols instrumentals. De la Serna va expressar a Saboya, tal com recollia el comunicat fet públic pel ministeri de Foment, que s’està avaluant l’estudi encomanat per Aeroports de Catalunya sobre aquesta qüestió. Va justificar que en tractar-se del primer cas a l’Estat espanyol en què s’implantaria aquesta operativa en una pista que ha estat verificada com a visual, i atesa la complexitat orogràfica, “resulta essencial una anàlisi exhaustiva de l’estudi presentat des del punt de vista de la seguretat”. El titular espanyol de Foment va informar Saboya que tant AESA (Agència Estatal de Seguretat Aeroportuària) com Enaire (l’àgència encarregada de la navegació aèria) “estan treballant de forma coordinada i amb intensitat per analitzar si es garanteix el compliment dels estàndards internacionals de seguretat en aquestes operacions”. Tanmateix, els ministres es van comprometre a seguir treballant “amb la màxima coordinació en el projecte”, i van coincidir que “garantir la seguretat de les operacions aèries és la prioritat”.
El fet que l’aeroport només estigui acreditat per a operacions visuals impedeix que pugui treballar en condicions de baixa visibilitat, fet que provoca una limitació important per tirar endavant una operativa fixa malgrat l’interès de companyies com ara Swiftair. És per això que Aeroports de Catalu-nya, gestor de l’equipament, va encomanar un estudi tècnic per tal d’obtenir la certificació per a l’ús del GPS. Permís que ha de donar l’administració espanyola.