ensenyament
El Col·legi del Pirineu s'integra al grup internacional NACE
Alma Learning, l’accionista majoritari del centre, passa a formar-hi part
Els pares d’alumnes del Col·legi del Pirineu van ser informats la setmana passada dels canvis a través d’una carta, i ahir a la tarda s’havia previst una reunió per explicar amb més detall què suposa aquesta integració. Una part d’Alma Learning Group, en la qual està inclòs el centre privat ubicat a l’Aldosa massanenca, passa a formar part del grup NACE Schools, que compta amb 28 escoles distribuïdes entre Espanya, França, Itàlia, el Regne Unit i l’Índia i que abasten des del cicle infantil fins al batxillerat i també disposa de cicles formatius. Un total de 10.000 alumnes estan matriculats a les seves escoles.
Aquesta integració suposa, tal com va voler destacar el president d’Alma Learning Group, Pierre Lansonneur, en la informació facilitada als pares, beneficiar-se d’esdeveniments que organitza NACE amb totes les seves escoles però també que l’alumnat del Col·legi del Pirineu tingui més facilitats per fer intercanvis internacionals. En l’àmbit pedagògic, es destaca poder integrar-se en una xarxa en què es compartiran pràctiques, idees i metodologies i el coneixement professional. Quant a la gestió, el Col·legi del Pirineu passa a poder beneficiar-se del centre corporatiu del grup internacional que facilita coneixement expert en àrees com ara la financera, els recursos humans, l’organització, les admissions o el màrqueting. Tanmateix, s’emfatitza el fet que la capacitat financera de NACE Schools serà un aspecte favorable per al Col·legi del Pirineu. Alhora es va assegurar als pares que passar a formar part del grup internacional, que té vuit escoles a l’estat espanyol, no suposarà canvis ni en el projecte educatiu ni en la filosofia del col·legi massanenc.
Alma Learning Group aterrava al Col·legi del Pirineu amb un projecte que incloïa una inversió de vuit milions d’euros per tal d’augmentar-ne la capacitat (un dels objectius era disposar de més places per a alumnes interns per tal d’atreure famílies d’arreu d’Europa) i l’oferta docent amb classes de reforç o més presència del francès. Aviat, però, es va haver d’enfrontar amb un conflicte laboral pels sous dels docents.