Educació

PISA valorarà els coneixements dels alumnes i la situació socioeconòmica

La prova, que consisteix en un examen i en un qüestionari de context, dura dues hores i mitja

PISA valorarà els coneixements dels alumnes i la situació socioeconòmica

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El ministre d’Educació, Èric Jover, va anunciar la setmana passada que els alumnes de 15 anys de l’Escola andorrana de segona ense­nyança seran avaluats pel sistema PISA for Schools per conèixer les seves capacitats. Aquesta avaluació de l’OCDE no només valora les habilitats i l’aplicació creativa del coneixement en matemàtiques, lectura i ciències per part dels alumnes i el seu rendiment escolar, sinó que també recull dades de la situació socioeconòmica dels estudiants i de l’ambient d’aprenentatge al centre escolar.

La avaluació PISA for Schools, que Jover vol que es realitzi per primer cop aquest curs o com a molt tard el proper, i que valora centres escolars i no sistemes educatius, té tres parts diferenciades i suposa per a l’alumne dues hores i mitja d’examen. Per una part, l’alumne haurà de respondre durant dues hores a preguntes de lectura, matemàtiques i ciències. Aquesta primera prova preveu preguntes de sis nivells de competència.

Després d’aquesta primera prova, hi haurà un segon bloc, de mitja hora més, on l’estudiant haurà de respondre a un qüestionari de context en el qual es recolliran dades personals de l’alumne, de la seva família i dels seus interessos. Tot es farà, la primera i la segona avaluació, en una sola sessió que s’allargarà entre 3 i 3 hores i mitja, incloent les instruccions i els períodes de descans.

Hi haurà una tercera avaluació. Aquesta l’hauran de dur a terme els equips directius dels tres centres de segona ensenyança de l’Escola andorrana, que ompliran un qüestionari sobre les característiques de l’escola.

Aquest tipus d’avaluació, a més de per saber les habilitats i l’aplicació pràctica dels coneixements dels alumnes de 15 anys en les tres matèries examinades, permet l’associació entre el rendiment escolar en la lectura, les matemàtiques i la ciència i diferents factors interns i externs als centres. L’objectiu final de l’avaluació és identificar amb més claredat les pràctiques que produeixen millors resultats acadèmics, determinar la relació entre variables d’actitud i context amb el rendiment i proveir els centres d’informació específica que doni suport a la investigació, l’avaluació comparativa i els esforços de millora.

El programa de l’OCDE per valorar els estudiants escollit pel ministeri d’Educació es va posar en marxa l’any 2010 com una prova pilot. PISA for Schools es fa actualment a escoles d’Espanya, Gran Bretanya, Colòmbia i els Estats Units d’Amèrica.

L'ESCOLA DE SANTA COLOMA CREIX PER REUBICAR ALUMNES

El consell de ministres va aprovar la setmana passada la convocatòria d’un concurs d’idees per a la selecció d’un arquitecte que s’encarregui de la redacció del projecte i de la direcció de les obres d’ampliació de l’escola de segona ense­nyança de Santa Coloma. Un projecte que preveu que l’escola creixi amb 25 noves aules. El ministre d’Educació i Ensenyament Superior, Èric Jover, ha explicat que l’ampliació de l’escola no respon al fet que hi hagi una previsió de pujada en el nombre d’estudiants a l’Escola andorrana, sinó que està motivada per la necessitat de reubicar estudiants. Jover recorda que els tres centres de segona ensenyança (Santa Coloma, Encamp i Ordino) tenen quatre cursos i que al d’Andor­ra la Vella, per un problema d’espai, un dels cursos està a Ciutat de Valls. L’ampliació permetrà corregir aquesta “anomalia”. Igualment, el centre compta amb aules que “no són les més còmodes per a un bon aprenentatge” i l’ampliació el dotarà de nous espais “més adequats”.

tracking